آفتاب

هند و روسیه در مورد توافق هسته ای ایران گفت و گو کردند

هند و روسیه در مورد توافق هسته ای ایران گفت و گو کردند

دهلی نو-ایرنا- هند و روسیه در مورد مسائل و مشکلات منطقه ای و جهانی از جمله اجرایی شدن برجام یا همان توافق هسته ای با ایران گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از 'اکونومیک تایمز'، این گفت و گو در طول دیدار سرگی ریابکوو معاون وزیر امور خارجه روسیه با وی کی گوخال همتای هندی وی در دهلی نو صورت گرفت.
با توجه به بیانیه دولت روسیه، در طول این دیدار بر همکاری راهبردی و ویژه هند و روسیه تاکید شد و روابط دو کشور در بخش های مختلف به صورت مثبت بررسی گردید.
دو کشور همچنین در خصوص سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی و سایر مسائل جهانی در زمینه های سلاح و جلوگیری از تولید سلاح های کشتار جمعی مذاکره کردند.
از جمله مسائل دیگر مورد گفت و گو در دیدار مقامات هندی و روسی، ادامه و گسترش همکاری ها در صحنه بین المللی به ویژه مسایل بریکس و سایر گروه های چند جانبه بود.
همچنین دو کشور بر تعهد خود جهت ایجاد یک جهان چند قطبی که بر اساس اصول عادلانه، دموکراتیک و قانونی بنا شده است تاکید کردند.
سال گذشته نیز هند و روسیه پس از دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو در ماه اکتبر، در بیانیه ای مشترک، خواهان اجرای کامل و موثر توافق هسته ای ایران یا برجام شدند.
آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) سال میلادی گذشته از توافق هسته ای ایران یا برجام خارج شد. این کشور سپس تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد که با انتقادات شدید جهانی از جمله کشور های اروپایی و روسیه مواجه شد.
ریابکوو برای شرکت در کنفرانس بین المللی رایسینا به هند سفر کرده است.
کنفرانس بین المللی سالانه گفت و گوی رایسینا(RAISINA) یک کنفرانس چند جانبه است که توسط اندیشکده بنیاد تحقیقات نظارتی هند برگزار می‌شود به مسائل چالش برانگیز جامعه جهانی می‌پردازد.
این کنفرانس در روز سه شنبه آغاز شد و روز پنجشنبه خاتمه یافت.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد.
آساق**267**1908
کد N2057320

وبگردی