آفتاب
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی ایران:

باید محصولات مورد نیاز کارخانه ها به ترخیص دائمی تبدیل شود

باید محصولات مورد نیاز کارخانه ها به ترخیص دائمی تبدیل شود

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان اینکه نمایشگاه های بین المللی با سابقه حدود 40 سال فعالیت در ایران پیشانی صادرات بوده، گفت:باید با ورود فناوری های نو به کشور بسیاری از محصولات مورد نیاز کارخانه ها را به ترخیص دائمی تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، بهمن حسین زاده روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: صنعت نمایشگاهی یکی از زنجیره های این عرصه و عرضه محصولات تولیدی و تکمیل کننده تولید است.
به گفته وی برای عرضه محصولات با بهترین کیفیت و قرارگیری آن در اختیار مخاطبان خاص و مشتریان به فضاهای حرفه ای و تخصصی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در زمان حال در نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی برنامه ریزی های خاصی صورت گرفت، گفت: برای نمایش محصولات، فروش و عقد قرارداد برای تولیدکنندگان داخلی شرایطی را فراهم کرده ایم.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به عقد تفاهم نامه با کشورهای منطقه ای تصریح کرد: هیات مدیره نمایشگاه های بین المللی ایران این موضوع را تصویب و وزیر هم تاکید بر این اتفاق دارد.
وی ادامه داد: با بازرگانان و سفرای کشورهای منطقه ای مذاکره کردیم تا محصولات را به صورت تخصصی و تولیدات و صنایع را در دیگر کشورها عرضه کنیم و در زمانی که با تحریم ظالمانه روبه رو هستیم فضای مناسبی را برای تولید کنندگان در کشورهای منطقه ای فراهم کنیم.
حسین زاده با بیان اینکه در زمان حال صادرات به کشورهای دیگر صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: صادرات محصولات تولیدی را می توانیم به کشورهای دیگر عرضه و در امر صادرات به دیگر کشورها نقش موثری را ایفا کنیم.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ادامه داد : باید گره مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه که در زمان حال کارخانه ها با آن ها مواجه هستند را برطرف کنیم از این رو گمرکی در نمایشگاه بین المللی جنوب ایران فعال کردیم تا از یک ترخیص دائمی برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: نمایشگاه های بین المللی که در مراکز استان ها از جمله اصفهان است نقش موثری برای استان های ایفا می کند و باید سازمان های ذیربط به این مرکز نمایشگاهی اعتماد و در مکان های تخحصصی نسبت به عرضه کالا اقدم کنند.
حسین زاده بیان کرد : سازمان های صنعت، معدن و تجارت باید از مراکز نمایشگاهی حمایت و دفاع کنند به همین منظور اخیرا نامه ای با پیشنهاد وزیر ارائه دادیم تا سازمان توسعه تجارت همکاری های لازم را در ارائه مجوزهای نمایشگاهی با مراکز نمایشگاهی استان ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ها در دور زدن تحریم ها نقش موثری را ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: صنعت فعال در کشور صنعت نمایشگاهی است زیرا این صنعت در درون خود گردش مالی زیادی دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه هیا بین المللی ایران با بیان اینکه اشتغال یکی ازدغدغه های کنونی کشور است، بیان کرد: در صنعت نمایشگاهی می توان اشتغال زیادی ایجاد کرد زیرا حدود 350 غرفه ساز در نمایشگاه بین المللی تهران و حدود 50 مورد را در اصفهان رتبه بندی کردیم.
وی با بیان اینکه باید صنعت نمایشگاهی در کشور جا انداخته شود، تصریح کرد: باید فروش های پاییزی و بهاری در بهترین مکان برای مردم عرضه شود که این کار نیارمند توجه مسوولان کشوری و استانی به برگزاری نمایشگاه ها در محل دائمی متوجه کنیم.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی اصفهان از 19 تا 22 دی ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپاست.
9913/6026//
کد N2056534

وبگردی