آفتاب

جهاددانشگاهی سامانه ردیاب خودرو ساخت

جهاددانشگاهی سامانه ردیاب خودرو ساخت

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی استان زنجان از ساخت سامانه ردیاب خودرو توسط جهادگران جهاددانشگاهی این استان با هدف ردیابی و تعیین موقعیت جغرافیایی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، کامران جعفری گفت: با توجه به اهمیت ویژه و مزایای غیرقابل انکار سیستم‌های ردیابی و موقعیت‌یابی و همچنین تاثیر بسزای استفاده از این‌گونه سیستم‌ها در بهینه شدن کیفیت نظارت و مدیریت ناوگان حمل و نقل، حرکت خودروها، افراد یا اشخاص (کودکان و سالمندان) و یا هر شی متحرک دیگر، جهاددانشگاهی زنجان دستگاهی را برای ردیابی و تعیین موقعیت جغرافیایی طراحی، تولید و ارائه کرده که در آن ترکیبی از سیستم‌های و فناوری‌هایی همچون موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) جی‌پی‌ار‌اس و جی‌اس‌اس‌ام به‌کار گرفته است.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سیستم موقعیت‌مکانی اشخاص، خودرو و هر شی در حال حرکت از طریق یک مرکز عملیاتی قابل تعیین و قابل ردیابی خواهد بود.
به گفته جعفری، مسئول سیستم می‌تواند در هر زمان موقعیت جغرافیای اشخاص را مشاهده کند و از آخرین اطلاعات حرکتی آنها مانند موقعیت مکانی، برای حرکت، میزان توقف، سرعت، مسافت طی شده مطلع شود و استفاده‌کنندگان نیز می‌توانند به‌صورت گزارش خاص و متنوع از آن سوابق بهره مند شوند.
رییس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه این سیستم علاوه بر سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موقعیت‌یابی امکان توسعه دارد، گفت: نصب سنسورهایی همچون سنسور دما و رطوبت این دستگاه را متمایز کرده است.
جعفری در ادامه به مزایا و ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و یادآورشد: استفاده از سیستم یکپارچه GSSM/GPRS/GPS، استفاده از قطعات مرغوب با استاندارد نظامی، به کارگیری از به روزترین فن‌آوری MCU از نوع ARMcortex از امکاناتی است که در این دستگاه تعبیه شده است.
**9283** 1200
کد N2056075

وبگردی