آفتاب
در اقدامی خارج از برنامه زمان‌بندی؛

مذاکرات تجاری چین و آمریکا به روز سوم کشیده شد

مذاکرات تجاری چین و آمریکا به روز سوم کشیده شد

آمریکا وچین مذاکرات تجاری خود در پکن را برخلاف پیش‌بینی‌ و برنامه زمان‌بندی، امروز نیز ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، یک عضو از تیم مذاکره‌کننده تجاری آمریکا سه‌شنبه شب خبر داد که آمریکا و چین مذاکرات تجاری خود در پکن را در روز سوم که از قبل برنامه‌ریزی نشده بود، ادامه خواهند داد. دو قدرت برتر اقتصادی جهان در تلاش‌اند اختلافات تجاری آزاردهنده خود را حل‌وفصل کنند.

استیون وینبرگ، معاون انرژی‌های فسیلی وزارت انرژی آمریکا، به خبرنگاران حاضر در هتل نمایندگان تجاری آمریکا در پکن، گفت که مذاکراتی که از دوشنبه آغاز شده است، به خوبی پیش می‌رود.

وینبرگ به خبرنگاران گفت: بله من تایید می‌کنم ما فردا به مذاکرات ادامه خواهیم داد. او به سوالات دیگر پاسخ نداد.

خانم سخنگوی دفتر نماینده تجاری آمریکا، که رهبری تیم مذاکره‌کننده را به عهده دارد هم گفت: مذاکرات در روز چهارشنبه ادامه خواهند یافت. او گفت: احتمالا به دنبال مذاکرات بیانیه‌ای خواهیم داشت.

به گفته یک منبع آگاه، روز سه‌شنبه دو طرف مذاکرات تجاری خود در پکن را تا دیروقت در روز دوم ادامه دادند، اما جزئیات اندکی در این زمینه منتشر شد.

دیدارهای این هفته، اولین دیدار رو در روی نمایندگان دو طرف پس از اجلاس رییس‌جمهورهای دوطرف و اعلام آتش‌بس ۹۰ روز در جنگ تعرفه‌ای، بوده است.

سردبیر روزنامه دولتی گلوبال‌تایمز چین، هو شیجین، در توییتر خود نوشت: ادامه مذاکرات در روز چهارشنبه، یک پیام دارد: دو طرف درحال مذاکره جدی هستند و به سختی تلاش می‌کنند که اختلافات بین خود را حل‌وفصل کنند.

کد N2055850

وبگردی