آفتاب

محجوب: هر وزارتخانه مجاز به استفاده از پنج مشاور است

محجوب: هر وزارتخانه مجاز به استفاده از پنج مشاور است

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: شمار مشاوران رسمی و در استخدام هر وزارتخانه متجاوز از پنج نفر نیست؛ مگر آنکه حقوق دریافت نکنند.

به گزارش ایرنا، بتازگی برخی رسانه ها خبری درباره استخدام بیش از 40 مشاور در چهار وزارتخانه منتشر کردند.
بر پایه فهرستی که منتشر شده است، وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت هر کدام ۱۵ مشاور دارند.
برای وزیر اموراقتصادی و دارایی نیز هفت مشاور ذکر شده است. پنج نفر نیز از وزیر راه و شهرسازی حکم مشاوره گرفته اند.
برخی افراد نیز به طور همزمان در 2 وزارتخانه به مسوولان مشاوره می دهند.
در این پیوند، رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه اعلام کرد: استخدام و جذب مشاور در بخش های مختلف سازمان ها و وزارتخانه ها بیشتر از تعدادی که در چارت سازمانی و احکام سازمان اداری و استخدامی مشخص شده، خلاف قانون است.
به نوشته تارنمای مجلس شورای اسلامی، «علیرضا محجوب» گفت: ممکن است وزارتخانه های مختلف برای پروژه های خاص به طور مقطعی مشاورانی را جذب کنند یا برای تعدادی مشاور به شکل غیر رسمی حکم صادر شود و حقوقی از دولت دریافت نکنند اما همانطور که پیش تر گفته شد مشاور استخدامی در وزارتخانه ها تعداد مشخصی دارد.
محجوب ادامه داد: ما از سازمان اموراداری و استخدامی پیگیر موضوع می شویم که براساس چه قانونی 40 مشاور استخدام شده است.
به گزارش ایرنا، براساس ابلاغ ششم دی‌ماه پارسال سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌های اجرایی درباره موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، «برای پرهیز از بروز مشکل در نحوه تطبیق و همترازی در پست‌های سازمانی مصوب دستگاه‌های اجرایی و با توجه به حکم شماره ۳۹/۸۹۶ مورخ بیستم بهمن ماه 1395 هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه استفاده از عناوین نظیر «مشاور وزیر و مدیرکل»، «مشاور و مدیرکل» و عناوین مشابه برای تخصیص به پست‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

اقتصام*3061*1961*
کد N2055343

وبگردی