آفتاب
ارسال بیش از ۲۰ هزار اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر؛

نظام جامع صنفی خبرنگاران راه‌اندازی می‌شود

نظام جامع صنفی خبرنگاران راه‌اندازی می‌شود

مسئول سازمان بسیج رسانه از پیگیری برای راه‌اندازی نظام جامع صنفی خبرنگاران و همچنین بررسی مشکلات معیشتی و بیمه‌ای اصحاب رسانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بصیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در «پاتوق خبر» برگزار شد، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنوراه ملی ابوذر اظهار کرد: این جشنوراه بزرگترین و فراگیرترین جشنواره رسانه‌ای کشور به شمار می‌رود و تمامی حوزه‌ها را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: مهمترین محورهای چهارمین جشنواره ابوذر شامل محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، موضوعات صنفی خبرنگاران، مبارزه با تروریست، حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت است که در ۵۰ حوزه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار اثر به جشنواره ارسال شده که در حوزه مقاومت و مبارزه به تروریست ۲ هزار اثر، در حوزه اقتصاد مقاومتی و زیرشاخه‌های مختلف آن ۱۵ هزار اثر، مشکلات صنفی خبرنگاران هزار اثر و موضوع دفاع مقدس و زیرشاخه‌های آن ۳هزار اثر است.

بصیری با اشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران گفت: مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه، معیشت زندگی و تامین آینده شغلی خبرنگار به صورت جدی پیگیری و مسئولان به این موضوع پاسخگو باشند. بعد از جشنواره مقاله‌ها و مطالب‌های ارسال شده به دبیرخانه به صورت کتاب چاپ و مسائل روز و دغدغه خبرنگاران به مسئولان حاضر در مجلس ابلاغ می‌شود.
بصیری با اشاره به تقدیر از پیشکسوتان اصحاب رسانه گفت: در نشست‌های فصلی از پیشکسوتان تقدیر خواهیم داشت تا خبرنگاران جوان از تجربیات آنها استفاده کنند، البته در این جشنواره از پیشکسوتان تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال آینده بیشترین تقدیر را از شهرستان ها خواهیم داشت، گفت:جوایز نقدی را هم افزایش خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به ایجاد خطوط ارتباطی میان خبرنگاران و مسئولان ادامه داد: باید معضلات بازنشستگی خبرنگاران از جمله بیمه و سختی کار و بازنشستگی و... به اطلاع مسئولان برسد. این اقدامات از سال گذشته به صورت جدی پیگیری شده اما مسائل اقتصادی مجلس را درگیر و همین موضوع سبب کند شدن این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل جامعه صنفی خبرنگاران تقریبا تدوین شده ولی باید رایزنی های آن انجام شود،گفت: ما خواهان مشارکت بیشتری از اصحاب رسانه هستیم.در مجلس آقای انتظامی تلاش های بسیاری برای تشکیل نظام صنفی کردند که به نتیجه خواهد رسید. این نظام ضنفی مشکلات بسیاری در صنف رسانه را حل خواهد کرد.

بصیری درخصوص بیمه تکمیلی خبرنگاران گفت: بیمه تکمیلی ایجاد شده و شیوه نامه آن نیز ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان متذکر شد: اختتامیه جشنواره روز دوشنبه ۲۴ دی در تالار سوره سازمان حوزه هنری برگزار خواهد شد که در آن با دو خبرنگار عرصه مقاومت یمن و لبنان گفت‌وگو خواهیم داشت.

کد N2055156

وبگردی