آفتاب

روسیه به بازرسان وادا اجازه ورود داد

روسیه به بازرسان وادا اجازه ورود داد

تهران- ایرنا- در حالی که عقربه های ساعت برای اعمال تحریم های جدید از سوی سازمان جهانی ضد دوپینگ (وادا) علیه روسیه نزدیک می شود، این کشور به بازرسان وادا برای تکمیل فرآیند استخراج اطلاعات از آزمایشگاه پیشین مسکو اجازه ورود داد.

به گزارش ایرنا، شبکه روسیه الیوم روز سه شنبه زمان ورود بازرسان سازمان جهانی ضد دوپینگ به مسکو را فردا (چهارشنبه) اعلام کرد.
بافل کولوبکوف وزیر ورزش روسیه در این باره گفت: سه نفر از کارشناسان سازمان جهانی ضد دوپینگ روز نهم ژانویه برای دستیابی به سیستم های اطلاعاتی و داده های تحلیلی آزمایشگاه پیشین دوپینگ مسکو وارد پایتخت روسیه خواهند شد.
پیش از این آژانس مبارزه با ضد دوپینگ روسیه (روسادا) و دولتمردان این کشور 31 دسامبر 2018 را به عنوان زمان نهایی برای دسترسی به اطلاعات و داده های تحلیلی آزمایشگاه پیشین دوپینگ مسکو که یکی از شرط های سازمان جهانی ضدو دوپینگ برای عضویت روسیه در این سازمان جهانی است، اعلام کرده بودند.
پنج نفر از بازرسان وادا 17 دسامبر گذشته برای استخراج اطلاعات آزمایشگاه های مسکو وارد این شهر شدند اما مقامات روسیه با اعلام سازگار نبودن فرآیند استخراج اطلاعات آزمایشگاه های مسکو با قوانین این کشور، از فعالیت هیات پنج نفره وادا جلوگیری کردند.
کمیته مستقل تطبیق قرار است 14 تا 15 ژانویه به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص میزان تطبیق سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه با شروط وادا تشکیل جلسه دهد و گزارش بازرسان اعزامی به روسیه را بشنود.
«یوری گانوس» رئیس سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه پیش تر مدعی شده بود که عدم صدور مجوز دسترسی کامل به سیستم های اطلاعاتی آزمایشگاه های دوپینگ مسکو برای هیات اعزامی وادا، پیامدهای مخربی برای ورزش این کشور به همراه خواهد داشت و به همین منظور از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواسته بود تا برای ممانعت از وقوع تحریمی دیگر علیه مسکو و به زوال رفتن این کشور، به طور شخصی ورود کند.
با این حال، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در پیام تبریک سال نو میلادی خود تاکید کرده است که روسیه به عنوان یک ابرقدرت دنیای ورزش به اندازه کافی تنبیه شده است.
باخ در پیام تبریک سال نو میلادی نوشت: با تعلیق این کشور از المپیک زمستانی پیونگ چانگ، کمیته ملی المپیک روسیه محرومیت خود را سپری کرده است.
در این بین، کرملین معتقد است نگرانی های سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه در مورد تحریم های جدید بی اساس است.
2093/6026//9129
کد N2055115

وبگردی