آفتاب
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان:

با مدیریت درست مشکلات مالی را پشت سرگذاشتیم

با مدیریت درست مشکلات مالی را پشت سرگذاشتیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: اعتبار این فدراسیون زیاد نیست اما من و همکارانم توانستیم با مدیریت خوب مالی مشکلات را پشت سر گذشته و حتی تلاش کنیم اعتبار تخصیص یافته برای این فدراسیون را در سال جاری افزایش دهیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «غلامرضا شعبانی بهار» که در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور یافته بود، در سخنانی اظهار داشت: از زمان حضورم در این فدراسیون یک میلیارد تومان از بدهی های آن را از سال 90 پرداخت کردیم و خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی از بابت مسائل مالی نداریم.
وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک 2020 توکیو، درخواست افزایش حداقل 25 درصد اعتبار تخصیصی برای این فدراسیون را داریم تا با دغدغه کمتری بتوانیم کمانداران را برای کسب سهمیه و پس از آن حضور در المپیک مهیا کنیم.
او به دلایل حضور کمتر تیم ملی در مسابقات و تورنمنت های خارجی امسال اشاره کرد و افزود: سرمربیان تیم های ملی ریکرو و کامپوند چندی پیش انتخاب شدند و برنامه های آماده سازی، شرکت در مسابقات داخلی و خارجی با نظر آنان انجام می شود. بنابراین برنامه هایی که درخواست کرده اند پس بررسی در حد توان فدراسیون مورد تایید و اجرا قرار گرفته است.
این مدیر ورزشی ادامه داد: از ابتدای حضورم در فدراسیون با مشکل مالی مواجه نبوده ام و حالا هم مشکلی نداریم و برنامه های درخواستی سرمربیان از جمله شرکت کمانداران رشته ریکرو در مسابقات سولیداریتی بنگلادش و حضور کمانداران کامپوند در کاپ آسیای تایلند انجام خواهد شد.
شعبانی بهار تصریح کرد: مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو به فدراسیون اعلام کرد که حضور در مسابقات سولیداریتی بنگلادش به دلایل عدیده برای کمانداران ضروری است و اگرچه گرفتن تایید شورای برون مرزی به خاطر تمرکز جدی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان بر تک تک اعزام ها بسیار سخت بود اما بارها و بارها از این برنامه حمایت کردم تا عاقبت موافقت وزارت و شورا در این خصوص گرفته شد.
وی با بیان اینکه هیچ وقت در بحث فنی تیم های ملی از سرمربیان تیم جلوتر نمی رود، تصریح کرد: در خصوص بحث فنی ملی پوشان هیچگاه اظهار نظری نمی کنم، اگرچه تمام تلاشم بر این است که از نظر فنی از مربیان عقب نمانم تا بتوانم حمایت بیشتری از برنامه های آنان داشته باشم.

** قهرمانی در جهانی هلند مهم ترین هدف ماست
شعبانی بهار در ادامه گفت: مهم ترین هدف ما در حال حاضر شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در هلند است. آنچه بیش از توزیع سهمیه انفرادی برایمان اهمیت دارد هشت سهمیه تیمی المپیک است که در این مسابقات توزیع می شود و این فرصتی استثنایی برای کمانداران ایران است.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان یادآور شد: سرمربی خارجی تیم های ملی از زمانی که مسئولیت ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم در حال استعفاء دادن بود و در نهایت این درخواست پس از بازی های آسیایی جاکارتا پذیرفته شد و ما با هدف آمادگی تیم برای حضور در مسابقات هلند، مجید احمدی و مجید مررحیمی را به عنوان مربیان تیم های کامپوند و ریکرو انتخاب کردیم تا ضمن کسب نتایج درخشان در کامپوند برای کسب نخستین سهمیه تیمی کشور در رشته تیرو کمان گام برداریم.
وی برگزاری مسابقات انتخابی سراسری و بدون دریافت حق ورودی به ورزشکاران را گام اول برای شناسایی بهترین نفرات کشور در رشته تیراندازی با کمان عنوان کرد و گفت: 48 نفر به اردوی آماده سازی دعوت شدند و حالا بعد از سه مرحله اردوی آماده سازی در هر رشته 10 نفر زن و مرد در اردوها حضور دارند.
این مدیر ورزشی خاطرنشان کرد: با توجه به سردی و خشکی هوا در تهران مربیان خواستار برگزاری اردو در مناطق گرمسیری هستند که ما در این خصوص با مسئولان هیات استان بوشهر مذاکراتی انجام داده ایم و امیدوارم به زودی بتوانیم اردوی تیم ملی را در این استان برگزار کنیم.
شعبانی بهار ادامه داد: به منظور آماده سازی بهتر کمانداران برای حضور در هلند، به دنبال رایزنی برای برگزاری یک اردوی مشترک با تیم ملی چین هستیم و البته حضور در مسابقات مرحله نخست جام جهانی در شانگهای نیز از جمله برنامه های فدراسیون و کادر فنی برای آماده سازی بیشتر کمانداران است که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به گرانی تجهیزات خارجی و مناسب، امکان دادن این تجهیزات به صورت رایگان به همه نفرات حاضر در اردوهای تیم ملی وجود ندارد به همین دلیل به کادر فنی تیم ها اعلام کردیم به محض مشخص شدن ترکیب اصلی تیم ملی برای اعزام، تجهیزات لازم تهیه و در اختیار آنان گذاشته شود.
ورزشی**1828**1597
کد N2054594

وبگردی