آفتاب
در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با بررسی فوری طرح رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران

موافقت مجلس با بررسی فوری طرح رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی شدن آن، بنیاد شهید موظف به پرداخت صددرصد هزینه‌های بیمه تکمیلی ایثارگران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،بررسی دو فوریت اصلاح تبصره یک و حذف تبصره های ۲ تا ۴ بند (الف) و اصلاح بند (ب) ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، امروز(سه شنبه) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ این درخواست به امضای ۱۰۴ نماینده مجلس رسیده بود.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو فراکسیون ایثارگران در دفاع از دوفوریت این طرح، گفت: با مصوبه هیئت دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های محل کار این عزیزان منتقل شد، این در حالی بود که پیش از این بنیاد شهید و ایثارگران بیمه تکمیلی این عزیزان را تأمین می کرد.

وی تأکید کرد: نظر به مشکلات عدیده ای که در خصوص درمان ایثارگران به وجود آمده است، نیاز فوری وجود دارد تا سریعا این مشکل حل شود.

نمایندگان با ۱۸۵ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس با بررسی دوفوریتی این طرح موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح صددرصد هزینه های درمانی و خدمات بیمه درمانی مکمل خانواده های شاهد، آزادگان و جانبازان، ایثارگران شاغل، غیرشاغل، بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها برعهده بنیاد شهید و ایثارگران خواهد بود.

پس از تصویب این طرح، امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد:با توجه به اینکه نمایندگان هفته آینده به حوزههای انتخابیه میروند، حتما کمیسیون اجتماعی باید روز چهارشنبه گزارش خود را در مورد این طرح به صحن علنی ارائه کند.

کد N2054482

وبگردی