آفتاب
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گسترش آسیبهای اجتماعی ناشی از کمرنگ شدن فرهنگ ایثار است

گسترش آسیبهای اجتماعی ناشی از کمرنگ شدن فرهنگ ایثار است

تهران - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: بسیاری از آسیبهای اجتماعی کنونی ناشی از کمرنگ شدن فرهنگ ایثار در جامعه است.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا سوقندی» در دیدار با «سیدضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: رسانه ها باید مطالبه گر باشند و از آنها انتظار داریم بطور جدی به وظیفه خود برای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و اصلاح کژی ها و کاستی ها کمک کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با تحسین اقدامات ایرنا در این زمینه تاکید کرد: ایرنا به عنوان خبرگزاری مادر، از نظر ما، نقش یک دانشگاه و نهاد دانش بنیان را در حوزه فرهنگ سازی ایفا می کند.
وی گفت: از همین رو، از ایرنا انتظار داریم با نگاه تخصصی به جریان فکری و نخبگانی کشور در زمینه تولید و انتشار معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار کمک کند.
سوقندی همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از نهادهایی یاد کرد که در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، شعر، موسیقی، کتاب و سایر عرصه ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار فعالیت می کند.
وی در همین راستا از تدوین کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارایه گزارش سالانه فعالیتهای این وزارتخانه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه ریزی برای معرفی و بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای این وزارتخانه برای ایثارگران خبر داد.
سوقندی همچنین گفت که بزودی کارت ایثار با هدف ارایه خدمات فرهنگی به ایثارگران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.

* هاشمی: برای ترویج فرهنگ ایثار باید از اقدامات شعارگونه پرهیز کرد
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در این نشست، فرهنگ ایثار و شهادت را «میراث بزرگ انقلاب اسلامی» توصیف کرد و ضرورت ترویج واقعی این فرهنگ را مورد تاکید قرار داد.
سیدضیاء هاشمی گفت:« حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با مبانی اعتقادی ما پیوندی راسخ دارد و برای ترویج آن، هر آنچه که از دست ما به عنوان یک رسانه برآید، انجام خواهیم داد.»
وی افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار، باید همگی از اقدامات شعارگونه و تبلیغاتی بپرهیزیم و در همه حوزه ها با عمق و اثرگذاری بیشتر در این زمینه کار کنیم.
مدیرعامل ایرنا، اقدامات تبلیغاتی و داشتن نگاه «گزارش کاری» از سوی برخی مسئولان به موضوع ترویج فرهنگ دینی را یکی از آفتهای مهم در این حوزه برشمرد و بر لزوم اصلاح این نگاه تاکید کرد.
هاشمی گفت:« ایرنا بدون آنکه نگاه تبلیغاتی به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، برای اعتلای این فرهنگ در سطح استانی و ملی با کمال میل و افتخار، وظیفه خود را انجام خواهد داد.»
وی همچنین آمادگی مسئولان خبرگزاری رسمی کشور را برای دریافت ایده های نو و طرحهای ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار اعلام کرد.
در این نشست، مسائل مربوط به ایثارگران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
ایرنا بیش از 300 نفر ایثارگر دارد که در میان آنها، 9 تن شهید و دو تن دیگر آزاده هستند.
سوقندی پیش از دیدار با دکتر هاشمی، از بخشهای مختلف اتاق خبر ایرنا دیدن کرد و با خبرنگاران و سردبیران گروههای مختلف خبری به گفت وگو پرداخت.

** رع** 1551
کد N2054476

وبگردی