آفتاب

«بوکسور اسبق» و «جلیقه زرد» فعلی، تحت تعقیب پلیس فرانسه

«بوکسور اسبق» و «جلیقه زرد» فعلی، تحت تعقیب پلیس فرانسه

تهران- ایرنا- پلیس فرانسه تحقیقات خود را برای بازداشت یک بوکسور حرفه ای اسبق این کشور که در جریان تظاهرات فراگیر پاریس موسوم به «جلیقه زردها»، یک افسر پلیس را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بود، آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه با درج این خبر نوشت: در تصاویر تکان دهنده منتشر شده، مردی تنومند در حال وارد آوردن چند ضربه مشت به یک افسر پلیس دیده شده و این افسر پلیس پس از اینکه نقش بر زمین می شود، توسط تظاهرات کنندگان با پوشش جلیقه زرد، تنها در چند صد متری ساختمال مجلس ملی، لگدمال می شود.
واحد پلیس ملی فرانسه با انتشار توییتی اعلام کرد: آقا، شما یک افسر پلیس را نقش بر زمین کردید، چهره شما شناسایی شده است؛ به عنوان یک بوکسور ظاهرا هیچ احترامی برای قوانین قائل نیستید بنابراین ما آن مقررات را به شما یاد می دهیم.
این مرد 37 ساله که براساس اعلام پلیس فرانسه «کریستوفر دتانژه» نام دارد، سابق بر این ورزش بوکس را به طور حرفه ای در دسته سنگین وزن پیگیری می کرده و براساس گزارش ها هم اکنون جزء کارمندان دولتی شهر اسون فرانسه است.
در این بین، فدراسیون بوکس فرانسه با انتشار بیاینه ای ضمن محکوم کردن این حادثه، اعلام کرد که «این اتفاق کاملا با ارزش های ورزش بوکس مغایرت دارد.»
مطابق قوانین کشور فرانسه، حمله و ضرب و شتم افسران پلیس می تواند منجر به سه سال حبس شده و جریمه ای معادل 51 هزار دلار در پی داشته باشد که البته با توجه به شرایط خاص، احکام مذکور قابل تشدید است.
در ادامه تظاهرات عمومی علیه دولت میانه رو «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و سیاست های وی در خصوص افزایش تعرفه سوخت، روز گذشته (یکشنبه) بالغ بر 50 هزار نفر، بار دیگر در شهرهای فراسه به خیابان آمدند که منجر به وقوع درگیری و شورش در برخی از نقاط از جمله پاریس و بوردو شد.
تظاهرات مردمی علیه افزایش قیمت سوخت که از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی در روستاها و شهرهای کوچک فرانسه آغاز شده اما در ماه دسامبر به شورشی گسترده علیه سیاست ها و شیوه حکومتی مکرون 41 ساله تبدیل شد.
ورزشی**3991**9129
کد N2053952

وبگردی