آفتاب

دولت از گفت‌وگوی ادیان در عرصه‌ی محیط زیست حمایت می‌کند

دولت از گفت‌وگوی ادیان در عرصه‌ی محیط زیست حمایت می‌کند

مشاور رئیس‌جمهور در امور ادیان و اقوام تاکید کرد: دولت از گفت‌وگوی ادیان در عرصه‌ محیط زیست حمایت می‌کند.

حجت الاسلام یونسی امروز دوشنبه ۱۷ دی ماه در اولین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و هیات کاتولیک فرانسه که با موضوع « جایگاه محیط زیست در اسلام  و مسیحیت کاتولیک» با حضور اندیشمندانی از ادیان اسلام و مسیحیت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با تبریک سال نو میلادی و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: در آیات قرآنی وارد شده است خداوند شما (بشر) را آفرید تا در این کره زمین ماموریت داشته باشید و خداوند از بشر خواسته است که این زمین را آباد کند. یعنی ماموریتی که بشر در کره زمین بر عهده گرفته است آبادانی زمین است.

وی ادامه داد: خدواند از بشر خواسته است که این ماموریت را به خوبی انجام دهد.در تمام ادیان آسمانی بحث بهشت به صورت سمبولیک مطرح شده است. خداوند بهشتی را برای رفاه انسان آماده کرد اما طولی نکشید که به خاطر این که انسان از حد و حدود خود عبور کرد آن بهشت را از انسان گرفت و او را به سوی زمین فرستاد و به او ماموریتی داد که بهشتی جدید باید با دست خود خلق کند و این بار برای شکل گیری این بهشت نیازمند تلاش و کوشش و زحمت زیادی هستیم. انسان‌ها باید برای این ماموریت الهی آماده شوند و این بهشت را برای خود آماده کنند. تا پس از آن بتوانند به بهشت موعود دست پیدا کنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور ادیان و اقوام افزود: بشر ماموریت دارد زمین را به بهشتی تبدیل کند. امروز بشر بار دیگر به ادیان روی آورده است آن هم از روی از باب اضطرار و ناچاری که صنعت پیش روی انسان قرار داده است.

وی ادامه داد:امروز تکنولوژی بلای جان انسان‌ها شده است و انسان را به تگنا انداخته است. انواع آلودگی‌های زیستی که برای انسان به وجود آمده است او را با مشکل جدی روبرو کرده است و بر همین اساس است که انسان به دین باید روی بیاورد تا فهم مفاهیم دینی به این مضووع پی ببرد که دین می‌تواند انسان را از محیط زیستی که به دست خود آن را خراب کرده است نجات بدهد.

یونسی تاکید کرد:‌انسان با روی آوردن به زیست می‌تواند از جهنمی که برای خود ساخته است نجات پیدا کند. دولت جمهوری اسلامی ایران از این ابتکار دیالوگ و حفظ محیط زیست استقبال و حمایت می‌کند و این دیالوگ بسیار ارزشمندی است که ادیان آسمانی در صدد حفظ محیط زیست باشند.

کد N2053926

وبگردی