آفتاب

بودجه 98 به محیط زیست و کاهش آلاینده ها توجه ویژه ای دارد

بودجه 98 به محیط زیست و کاهش آلاینده ها توجه ویژه ای دارد

اصفهان - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر اصفهان گفت: توجه دولت تدبیر و امید به محیط زیست و رشد 80 درصدی بودجه این بخش به حفظ منابع طبیعی، کاهش آلاینده ها و کاهش هزینه های سلامت جامعه کمک می کند.

علیرضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رشد بودجه محیط زیست و توجه دولت به این بخش در آینده تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری در پی خواهد داشت.
استاد اقتصاد و فرهنگ دانشگاه آزاد شاهین شهر با بیان اینکه طرح تحول سلامت در سال های آینده با قوت به پیش می رود اظهار داشت: معیشت مردم، عدالت اجتماعی، طرح تحول سلامت و کاهش فقر مطلق در لایحه بودجه 98 مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دولت برای موفقیت بیشتر در سال آینده باید شرایط موجود اشتغال را به خوبی کنترل کند اضافه کرد: بودجه شرکت های دولتی در بودجه سال آینده در راستای حفظ و افزایش اشتغال 51 درصد افزایش پیدا کرده است.
مرادی تصریح کرد: منابع محدودی در اختیار دولت قرار دارد و به همین دلیل اولویت بندی در تخصیص بودجه ها ضرورت جدی پیدا می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شاهین شهر با بیان اینکه دولت در بودجه 98 به بخش آموزش و آموزش عالی هم توجه داشته است گفت: بودجه آموزش عالی هم نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش پیدا کرده است.
این کارشناس مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح ساختار دریافت یارانه ها از نکات مثبت بودجه سال آینده محسوب می شود تاکید کرد: با پرداخت یارانه ها به بخش تولید و خدمات، فشار بر روی زندگی مردم کاهش پیدا می کند.
لایحه بودجه 98 سه شنبه چهارم دی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
7150 / 6022
کد N2053866

وبگردی