آفتاب
در همایش ائمه جماعات مدارس مطرح شد؛

حضور ۸۰۰ طلبه در مدارس شهر تهران

حضور ۸۰۰ طلبه در مدارس شهر تهران

به گفته معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران، در حال حاضر ۸۰۰ طلبه در مدارس تهران حضور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاس استانی نماز (همایش امام جماعات مدارس شهر تهران) صبح امروز به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.

عبدالرسول کریمی معاونت پرورشی شهر تهران در این برنامه گفت: یکی از کارهای اساسی ما تعمیق آموزه های دینی بر اساس منشور قرآن، عطرت و نماز است. در همین راستا در شهر تهران با بیش از ۳۰ موسسه قرآنی همکاری داریم و ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس حضور دارند.

وی ادامه داد: طرح امین نیز امسال در شهر تهران  در ۱۵۵ مدرسه اجرا می شود که طی آن روحانیون در مدارس مقیم هستند. همچنین ۲۳۴ خواهر بزرگوار هم در مدارس ما فعال هستند و نتایج این حضور بسیار موفقیت آمیز بوده است.

کریمی با بیان اینکه اگر قرار است آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم باید به هم افزایی برسیم، در ادامه اظهار کرد: بحث توانمندسازی دانش آموزان را امروز در آموزش و پرورش دنبال می کنیم. جوانان ما در یک فضای بی هویتی قرار دارند و به دانایی نیاز دارند تا به توانایی برسند. آنها میاز دارند بیاموزند در مقابله با مشکلات مثل کوه ایستادن چگونه است و این مساله یکی از وظایف امامان جماعات مدارس است که به آنها یاد بدهید.

وی بیان کرد: لازم است در این میان دو نکته را در نظر بگیریم. یکی توجه به نیازهای جسمی و رشدی دانش آموزان است. اگر قرار است ارتباط موثری با آنها بگیریم باید بدانیم تفاوت های فردی در میان دانش آموزان وجود دارد و  در قرآن کریم هم درباره این تفاوت های فردی آمده است. به خصوص نسل جدید مثل نسل قدیم نیستند.

معاون پرورشی شهر تهران در ادامه گفت: وارد مدرسه می شویم، اگر قرار است کار اساسی انجام دهیم باید تلاش کنیم مدیریت بر قلب ها داشته باشیم تا مغز او هم تحت کنترل داشته باشیم. 

وی اظهار کرد: بحث بعدی این است که بر مبنای سند تحول بنیادین بدانید که آموزش و پرورش ما دیگر تک ساحتی نیست و از ۶ ساحت این سند یکی از ساحت هایش اخلاقی است. در مدرسه تلاش کنیم کارکردهای مختلف آموزش و پرورش را پیش ببریم. نسل امروز نیاز دارد روحانی که وارد مدرسه می شود ساعاتی را به آنها اختصاص دهد و پاسخ به شبهاتش را دریافت کند و به طور مثال نرود نزد همسالش که برای پاسخ به سوال هایش گمراه شود.

وی در پایان گفت: محیط مدرسه باید توسط طلبه محیط امنی شود که حرف هایش را بزند.جامعه اسلامی ما نیاز مبرمی به روحانیون دارد تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.

کد N2053845

وبگردی