آفتاب

مصوبه ستاد تنظیم بازار، ملاک عمل قیمت گذاری خودرو است

مصوبه ستاد تنظیم بازار، ملاک عمل قیمت گذاری خودرو است

تهران-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصوبه ستاد تنظیم بازار، ملاک عمل قیمت گذاری خودروهاست و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن صالحی‌نیا» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در جمع خبرنگاران، افزود: قیمت گذاری خودروهایی که خارج از محدوده عمل شورای رقابت بودند، هفته های گذشته تعیین تکلیف شدند اما برای سایر خودروها، قیمت ها در جلسه های ستاد تنظیم بازار در حال نهایی شدن است.
وی افزود: خریدهای قطعی مشتریان بر مبنای قیمت های قطعی مشخص شده، تحویل می شود اما خریدهایی که مطابق قرارداد برمبنای شرایط روز بوده، بر پایه نرخ عادلانه ای که ستاد تنظیم بازار تعیین می‌کند، عمل خواهد شد.
صالحی نیا، تحویل نشدن خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان را تکذیب کرد و گفت: از آغاز امسال تا امروز بیش از 800 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که در مقایسه با پارسال 30 درصد کاهش و در مقایسه با برنامه مدنظر وزارتخانه 40 درصد کاهش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه برنامه جبرانی برای افزایش تیراژ تولید پیش بینی شده است، افزود: کاهش تولید به مفهوم کاهش سقف قراردادها است؛ بر این اساس قطعه سازان به دلیل هزینه‌های ثابت و بالاسری خود از این موضوع متضرر شده‌اند.
معاون وزیر صنعت یادآور شد: گلایه هایی که این روزها از سوی قطعه‌سازان مطرح می‌شود، در بسیاری موارد صحیح است و این موضوع متاثر از عوامل متعددی بوده که دست به دست یکدیگر شرایط کنونی را رقم زدند.
صالحی نیا درباره گلایه های مشتریان از خودروهای ثبت نام شده و تحویل نشده نیز گفت: نظارت لازم در این زمینه وجود دارد.
وی ادامه داد: 2 دسته نارضایتی در این زمینه وجود دارد؛ دسته نخست، خودروهایی است که خودروسازان متعهد به تحویل آنها هستند؛ این خودروها در روند تولید قرار داشته و بخش اعظم آنها تا پایان امسال تحویل و مابقی حداکثر تا اواخر خرداد ماه 98 تحویل خواهد شد.
صالحی نیا افزود: خودروهایی که به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی ایجاد شده با خروج شرکت‌های همکار خارجی با کاهش یا توقف تولید مواجه شده‌اند نیز سعی شده تا حد امکان با خودرو های جایگزین جبران شود.
وی پرداخت سود مشارکت، جریمه تاخیر یا خرید سایر خودروها با توافق مشتریان را از دیگر راهکارها برشمرد.
به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران از امروز (دوشنبه) تا 21 دیماه از ساعت 10 تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است و از فردا به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
در این نمایشگاه، گروه صنعتی ایران خودرو، سایپا و شرکتهای ایرتویا، نگین خودرو، کرمان موتور ،آرمان موتور کویر و جمعی دیگر از برندهای خودرویی حضور دارند.
رونمایی از وانت پادرا پلاس ،کامیون جدید ایویکو و یک آمبولانس ازسوی شرکت خودروسازی زامیاد و ارایه نمایشگاهی از توانمندی های ساخت داخل قطعات از سوی گروه ایران خودرو از جمله مشخصه های این نمایشگاه است.
اقتصام3065**1070*9189
کد N2053668

وبگردی