آفتاب

تقدیر انجمن سواد رسانه‌ای ایران از معاونت فرهنگی مناطق آزاد کشور

تقدیر انجمن سواد رسانه‌ای ایران از معاونت فرهنگی مناطق آزاد کشور

اعضای هیئت رئیسه انجمن سواد رسانه‌ای ایران از حمایت‌های دبیرخانه مناطق آزاد کشور برای برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از فیلم‌های برتر سال گذشته تجلیل کردند.

به گزارش ایلنا، اعضای هیئت رئیسه انجمن سواد رسانه‌ای ایران از حمایت‌های دبیرخانه مناطق آزاد کشور برای برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از فیلم‌های برتر سال گذشته بر اساس شاخص‌های مورد تاکید سواد رسانه‌ای تقدیر و تجلیل کردند.

محمد صادق افراسیابی مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه انجمن سواد رسانه‌ای ایران با محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه مناطق آزاد کشور گفت: تجربه نقد و بررسی کلیه فیلم‌­های اکران شده از سال گذشته تاکنون بیانگر ضعف جدی محتوای فیلم‌های سینمایی از منظر سواد رسانه‌ای است و تنها ۵ فیلم، شاخص‌های مد نظر حوزه سواد رسانه‌ای را رعایت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن سواد رسانه‌ای ایران آمادگی برگزاری جشنواره فیلم سواد رسانه‌ای را با همکاری دبیرخانه مناطق آزاد کشور در یکی از مناطق آزاد دارد.

محمدرضا رستمی در این نشست بر ضرورت اعلام شاخص‌های مد نظر انجمن سواد رسانه‌ای ایران برای انتخاب فیلم‌های برتر سال تاکید کرد و گفت: لازم است از الان شاخص‌های مد نظر انجمن برای انتخاب فیلم‌های برتر سال آینده به تهیه‌کنندگان و کارگردانان اعلام شود تا فرصت کافی برای توجه به این شاخص‌ها وجود داشته باشد.

در ادامه سید مرتضی موسویان (رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران) از تلاش‌های مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور و محمدرضا رستمی (معاون فرهنگی دبیرخانه مناطق آزاد کشور) برای حمایت از برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از فیلم‌های برتر سینمایی بر اساس شاخص‌های سواد رسانه‌ای تقدیر کرد و گفت: دبیرخانه مناطق آزاد کشور تلاش‌های ارزشمندی را برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم در مناطق آزاد داشته است.

در ابتدای سال جاری فیلم‌های جشن دلتنگی، اتاق تاریک، خجالت نکش، به وقت شام و لاتاری به عنوان کاندیدای فیلم‌های حائز دریافت نشان سواد رسانه‌ای ایران معرفی و در آبان با حضور رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش، هادی خانیکی رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و سید مرتضی موسویان رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران از فیلم جشن دلتنگی به‌عنوان فیلم برتر در زمینه سواد رسانه‌ای با اهدای لوح تقدیر، تندیس، نشان سواد رسانه‌ای ایران و جایزه نقدی تقدیر شد.

کد N2053545

وبگردی