آفتاب

زلزله گیلانغرب، کرمانشاهی‌ها را به خیابان‌ کشاند

زلزله گیلانغرب، کرمانشاهی‌ها را به خیابان‌ کشاند

زلزله ای به به بزرگی 5.9 ریشتر گیلانغرب کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش ایسنا، زلزله به بزرگی 5.9 ریشتر در فاصله 24 کیلومتری گیلانغرب رخ داده است. این زمین لرزه ساعت 17 و 11 دقیقه عصر امروز(16 دی) در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

محل وقوع این زمین‌لرزه  23 کیلومتری گیلانغرب، 31 کیلومتری سومار و 38 کیلومتری سرپل ذهاب بوده است. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهر کرمانشاه نیز به خوبی احساس شد و موجب به خیابان آمدن بخشی از مردم این شهر شد.

تاکنون 5 تیم ارزیاب اورژانس به محل وقوع زلزله اعزام شده است و اورژانس و بیمارستانها در استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند و البته تاکنون هیچ مراجعه کننده ای به بیمارستانها گزارش نشده است.

پیش از این آذرماه بود که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند و در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شد.

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است. همچنین پس‌لرزه‌ای ۳.۵ ریشتری در منطقه قصر شیرین احساس شد.

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ساعت ٢٠:٠٧ دقیقه وقوع زلزله‌ای ۶.٣ ریشتری در عمق ۵کیلومتری به سازمان هلال احمر اعلام شد، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام شش تیم ارزیاب از شهرستان‌های قصر شیرین و گیلانغرب به مناطق زلزله‌زده در همان زمان خبر داده و گفته بود، زلزله در مناطقی رخ داد که به تازگی و پس از زلزله سال گذشته بازسازی شده است.

ادامه دارد...

کد N2053050

وبگردی