آفتاب
عضو دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش:

زنان حقوقدان ورزشی جهان به تهران می‌آیند

زنان حقوقدان ورزشی جهان به تهران می‌آیند

تهران- ایرنا- عضو دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش گفت: اولین کنگره بین المللی حقوق ورزشی در حالی به میزبانی ایران برگزار می شود که حقوقدان طراز اول جهان برای نخستین بار به تهران سفر می کنند و این مهم نقطه آغاز تلاش ها برای معرفی بیشتر توسعه علم حقوق ورزشی در ایران است.

«پرند عزیزی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کنگره به ابتکار کمیته ملی المپیک و با همکاری انجمن بین المللی زنان حقوقدان ورزشی (ویسلا) در راستای رشد و توسعه حقوق ورزشی در کشور، در روزهای 19 و 20 آذر ماه جاری به میزبانی تهران برگزار می شود که اعضای این انجمن، بانوان حقوقدان ورزشی سرتاسر جهان هستند.
وی درباره فعالیت انجمن ویسلا توضیح داد: ویسلا یک انجمن بین المللی ثبت شده در کشور سوئیس است که در سال 2016 تشکیل شده و اعضای آن زنان داور یا مشاور حقوقی دیوان بین المللی داوری ورزش هستند و سخنرانان این کنگره از میان متخصصین و حقوقدانان ورزشی بین المللی در حوزه های مختلف حقوق ورزش هستند که برخی از آن ها در فیفا و دیوان بین المللی داوری ورزش (CAS) مشغول فعالیت بوده و حضورشان در ایران می تواند به رشد و اعتلای حقوق ورزش کمک کند.
مشاور حقوقی کمیته ملی المپیک اضافه کرد: سرپرستی این گروه بر عهده خانم «ملانی شرر» عضو سابق دپارتمان تعیین وضعیت فیفا است که سال ها سابقه رسیدگی به پرونده های فوتبالی در فدراسیون جهانی فوتبال را داشته و می تواند برای باشگاه ها و وکلای ایرانی بسیار ارزشمند باشد.
عزیزی تاکید کرد: این برای نخستین بار است که حقوقدانانی بین المللی در این سطح به تهران سفر و کلاس های آموزشی در قالب کارگاه های علمی برگزار می کنند و از این جهت نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور به شمار می رود.
وی گفت: این نخستین کنگره بین المللی با موضوع حقوق ورزش است که مدرسین کارگاه های آن حقوقدانان بین المللی طراز اول جهان بوده و بیشتر شرکت کنندگان هم حقوقدانان و شاغلین در حوزه ورزش هستند که از ایران و سایر کشورهای جهان در آن شرکت خواهند کرد.
نخستین بانوی ایرانی عضو دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) همچنین گفت که در جریان برگزاری این کنگره، کارگاه های آموزشی با عنوان بررسی نظام حل‌ و فصل اختلافات در فیفا، دیوان بین‌المللی داوری ورزش ( CAS )، ورزش و حقوق بشر، حقوق رسانه و ورزش، مبارزه با دوپینگ، حکمرانی مطلوب در سازمان‌های ورزشی و حل‌ و فصل اختلافات فوتبالی در ایران برگزار می شود.
ورزشی**9250**1597
کد N2052360

وبگردی