آفتاب
طاهرنژاد به مهر خبر داد:

مجمع عمومی خانه احزاب ۴بهمن برگزار می‌شود

مجمع عمومی خانه احزاب ۴بهمن برگزار می‌شود

عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: مجمع عمومی خانه احزاب ۴بهمن و به احتمال زیاد در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «عملکرد خانه احزاب در دوره ششم را چگونه ارزیابی می کنید؟»، گفت: فعالیت خانه احزاب در دوره ششم پس از یک دوره فترت آغاز شد و خیلی زمان برد تا بتواند مقدمات شروع مجدد فعالیت را تمهید کند اما امروز جایگاه خانه احزاب نسبت به ۵ سال پیش جایگاه برجسته تری دارد.

وی به فرآیندی که منجر به تاخیر برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب شد، اشاره می کند و می گوید: به موجب اساسنامه خانه احزاب که البته اساسنامه براساس تشکل صنفی به تائید وزارت کشور(کمیسیون ماده ۱۰ احزاب) رسیده دوره فعالیت ۳ ساله است بنابراین قبل از انقضاء این مدت باید مجددا مجمع تشکیل و انتخابات برگزار می شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: علت تاخیر در برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب هم به محدودیت هایی که قانون برای احزاب ایجاد کرد بر می گردد،تعدادی از احزاب به دلیل محدودیت های قانونی ادامه فعالیتشان متوقف شده اما تلاش می کنند و از کمیسیون ماده ۱۰ وقت می گیرند تا بتوانند حداقل هایی که قانون برای فعالیت احزاب توصیه کرده ایجاد کنند.

طاهرنژاد با بابیان اینکه همین عامل منجر شد، مجمع عمومی با تاخیر برگزار شود تا آن دسته از احزاب بتوانند خود را به مجمع برسانند، گفت: البته در جلسه اخیر خانه احزاب، زمان را نهایی کردیم تا مجمع برگزار و انتخابات انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که مجمع عمومی خانه احزاب چه زمانی و در کجا برگزار می شود؟ اعلام کرد: مراسم ۴ بهمن و به احتمال قوی در سالن ایوان شمس تشکیل می شود.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب در پاسخ به این سوال «آیا دولت بودجه مناسبی به خانه احزاب اختصاص داده است و از حمایت دولت رضایت دارید؟»، گفت: بله- دولت در بودجه سال ۹۶، ۴ میلیارد به خانه احزاب بودجه اختصاص دادکه ۲ میلیارد آن تصویب و تامین شد و در حال توزیع بین احزاب است.

کد N2052302

وبگردی