آفتاب

یارانه حمایتی 1200 نشریه در حال محاسبه است

یارانه حمایتی 1200 نشریه در حال محاسبه است

تهران - ایرنا - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه شش‌ماهه روزنامه‌ها ، از محاسبه یارانه حمایتی 1200 نشریه خبر داد.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، سیدمحمدرضا دربندی با بیان اینکه مطابق سنوات گذشته یارانه روزنامه‌ها باید در شش‌ماهه اول امسال در دو نوبت پرداخت می‌شد، افزود: یارانه نوبت اول در خردادماه پرداخت شد اما در پی گرانی کاغذ و مشکلات اقتصادی رسانه‌ها، یک‌ماه بعد، مبالغی به صورت علی‌الحساب به عنوان نوبت دوم برای رسانه‌ها واریز شد.
وی افزود: در مورد یارانه نوبت سوم نشریات نیز، وضعیت اعلام وصول 1200 نشریه اعم از هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه، فصل‌نامه و... هم‌اکنون در دست بررسی است.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد یارانه‌ حمایتی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز تصریح کرد: مشارکت پایگاه‌های خبری در طرح رتبه‌بندی، تولید محتوای تخصصی و اختصاصی - سایت‌هایی که بیش از 80درصد مطالب خود را در یک حوزه تخصصی و اختصاصی منتشر می‌کنند- و پایگاه‌های خبری فعال در استان‌های کم برخوردار، مشمول حمایت یارانه‌ای شده‌اند.
وی تاکید کرد: به‌منظور حمایت از بخش خصوصی در مطبوعات، یارانه اعطایی به روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، تنها شامل رسانه‌های خصوصی می‌شود.
دربندی با اشاره به پرداخت یارانه روزنامه ها در هفته گذشته توضیح داد: آنچه روزنامه‌ها طی هفته گذشته دریافت کرده‌اند در واقع مابه‌التفاوت محاسبه یارانه شش‌ماهه آن‌ها بوده است. در این میان برخی روزنامه‌ها مطابق محاسبات «طلبکار» بوده‌اند که مبلغ مذکور به آن‌ها پرداخت شده و برخی در دو نوبت قبلی، بیش از مبلغ محاسبه شده دریافت کرده‌اند که به عنوان بدهی در نوبت‌های بعدی تسویه خواهد شد.
وی یادآور شد: روزنامه‌هایی که در محاسبه شش ماهه، مابه‌التفاوت نداشتند در نوبت جاری مبلغی دریافت نکرده‌اند.
براساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،جدول ارقام دریافتی روزنامه‌ها به تفکیک «علی‌الحساب مرحله اول» و «علی‌الحساب مرحله دوم» و مابه التفاوت شش ماهه در وبگاه معاونت مطبوعاتی منتشر شده است.
لیست و جداول فهرست یارانه شش ماهه اول ٩٧ روزنامه‌ها (ترمیم نوبت‌های اول و دوم) ، فهرست یارانه نوبت دوم سال ٩٧(روزنامه ها و نشریات) و فهرست یارانه نوبت اول سال ٩٧ (روزنامه ها و نشریات) هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.
به گزارش ایرنا، یارانه رسانه‌ها به نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که در طرح رتبه‌بندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده باشند، همچنین پایگاه‌های خبری تخصصی و نیز پایگاه های خبری استانی، که همگی دربخش خصوصی فعالیت می‌کنند تعلق می‌گیرد.
این در حالی است که هیچ رسانه دولتی و یا رسانه‌ای که از بودجه عمومی و بیت‌المال استفاده می کند، مشمول دریافت یارانه نمی‌شود.
موضوع ساماندهی ، پرداخت و همچنین امور مربوط به یارانه های رسانه های کشور در دولت تدبیر و امید سرعت گرفته و در مسیر خود قرار گرفته است.
براین اساس برای شفاف سازی افکار عمومی و به ویژه اهالی رسانه ،تمامی پرداختی ها و فعالیت ها و امور انجام شده از طریق سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سایت و سامانه جامع رسانه های کشور اطلاع رسانی شده است.
فراهنگ ** 1355 ** 1418
کد N2052120

وبگردی