آفتاب
اعتراض مکتوب به صالحی‌امیری؛

پوستری که برای کمیته ملی المپیک دردسرساز شد!

پوستری که برای کمیته ملی المپیک دردسرساز شد!

تاکید بر برگزاری اولین دوره کنگره بین‎المللی حقوق ورزش در ایران با اعتراض مکتوب انجمن حقوق ورزش به رئیس کمیته ملی المپیک مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک طی روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه میزبان کنگره بین المللی حقوق ورزشی است که قرار است در پنج محور برگزار شود. 

برگزارکنندگان و دست اندرکاران مربوطه مدعی هستند که این «نخستین» کنگره حقوق ورزشی است که به صورت بین المللی و در ایران برگزار می شود. این موضوع حتی در پوستری که ویژه برگزاری کنگره موردنظر منتشر شده هم درج شده است. همین مسئله از سوی انجمن علمی حقوق ورزشی ایران واکنشی را به همراه داشته است. 

پوستر کنگره بین المللی حقوق ورزش

این انجمن که سال ۱۳۹۱ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری تشکیل و آغاز به کار کرد، با یادآوری اینکه اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶ ششمین کنگره بین المللی حقوق ورزش در ایران برگزار شد، به برگزاری بیست و چهارمین دوره این کنگره هم اشاره کرده که سال گذشته میلادی آتن میزبانی آن را بر عهده داشت. 

نادر شکری رئیس انجمن حقوق ورزشی ایران و عضو هیات رئیسه انجمن بین المللی حقوق ورزشی (IASL) در نامه ای رسمی به سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که روز دوم دیماه سالجاری ارسال شده است، ضمن اشاره به این مطالب، اعتراض رسمی این انجمن را به نسبت به قید شدن عنوان «نخستین» برای کنگره پیش رو و حتی «بین المللی» بودن آن اعلام کرده و متقاضی اقدام لازم برای اصلاحات شده است. 

به گزارش خبرنگار مهر،  ۱- حقوق ورزشی و قراردادهای بین المللی ۲- حقوق رسانه و ورزش، مبارزه با دوپینگ ۳- حکمرانی مطلوب در سازمان های ورزشی ۴- دیوان بین المللی داوری ورزش (CAS)  و ۵- نظام حل و فصل اختلافات در FIFA پنج محور تعریف شده برای کنگره بین المللی حقوق ورزشی هستند. کمیته ملی المپیک برگزارکننده این کنگره به حساب می آید. 

کد N2051972

وبگردی