آفتاب
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد

قول سازمان برنامه برای استخدام حداقل 10 هزار پرستار

قول سازمان برنامه برای استخدام حداقل 10 هزار پرستار

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سالانه باید بین 10 تا 15 هزار پرستار استخدام شود، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده برای تمام تخت های جدید بیمارستانی، پیش بینی پرستار انجام شده و برای سال 98 نیز بودجه استخدام این تعداد پرستار تامین می شود.

حیدر علی عابدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا با اشاره به تجمع اخیر دانشجویان پرستاری درباره مشکل کمبود پرستار افزود: کمبود پرستار و نیاز به استخدام کادر پرستاری در کشور جدی است و با پیگیری های وزارت بهداشت و حمایت دولت و مجلس امیدواریم تا حدی نگرانی های موجود در بحث استخدام پرستاران طی فرآیند بررسی بودجه حل شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود پرستار در کشور وجود دارد و در همین رابطه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رئیس سازمان امور استخدامی چند جلسه گذاشت که در این جلسه ها معاون پرستاری وزارت بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری نیز حاضر بودند. در این جلسه ها آمار و ارقامی از تعداد پرستاران و تخت های پرستاری ارائه شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین جلسه ای در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور رئیس سازمان امور استخدامی برگزار شد و همه به این نتیجه رسیدند که برای کمبود پرستار در کشور باید چاره ای اندیشیده شود.
عابدی بیان کرد: سپس جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه در همین رابطه برگزار شد و در این جلسه توافق شد که سالانه بین 10 تا 15 هزار پرستار استخدام شود، اما مشکلات بودجه وجود داشت و برای این موضوع ردیف مشخصی در بودجه اعلام نشد، اما سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که بودجه این کار به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: وقتی بودجه اعلام و ردیفی برای استخدام پرستار وجود نداشت، دانشجویان پرستاری احساس نگرانی کردند و به مقابل مجلس آمدند و در جمع دانشجویان همه این فرآیندها را برای آنان توضیح دادیم.

* مشکلات بودجه ای حوزه سلامت
عابدی درباره اختلافات اخیر وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه برای بودجه حوزه سلامت در سال 98 نیز بیان کرد: بخشی از بودجه وزارت بهداشت مربوط به هدفمندی یارانه ها و بخشی مربوط به یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و بخشی مربوط به برنامه های دیگر می شود که مجموع این موارد هنوز در کمیسیون تلفیق مطرح و بررسی نشده است.
وی اظهار داشت: به هر حال نظرها و دیدگاه ها در این رابطه متفاوت است. از طرفی باید توجه کنیم که با تنگناهای بودجه ای در سال 98 مواجه هستیم، اما شرایط در برنامه ها خیلی بد نیست و پیش بینی می شود بسیاری از مشکلات پیش آمده درباره بودجه بهداشت و درمان حل شود. در کمیسیون بهداشت و درمان نیز تلاش می کنیم از لحاظ تخصصی نهایت کمک به حوزه سلامت انجام شود.

* احتمال حل مشکلات بدهی های سازمان بیمه سلامت
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره احتمال برطرف شدن مشکلات بدهی های سازمان بیمه سلامت نیز گفت: بر اساس مباحثی که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد، مسئولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند که سازمان بیمه سلامت 6 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال 97 بدهکاری داشته و برآورد می شود کل نیاز بودجه ای این سازمان در سال جاری نیز به 19 هزار میلیارد تومان برسد که همه آن در بودجه امسال دیده نشده است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه این سازمان با مشکلات جدی اعتباری مواجه شود.
اجتمام *9482 * 3063
کد N2051412

وبگردی