آفتاب
وزیر تعاون:

اتکا به مشارکتهای مردمی در مدیریت آسیبها پایداری بیشتری دارد

اتکا به مشارکتهای مردمی در مدیریت آسیبها پایداری بیشتری دارد

مشهد- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتکا به مشارکتهای مردمی در مدیریت آسیب های اجتماعی، اتکایی پایدار و تکیه به منابع دولتی و بودجه های عمومی در این حوزه محدود و غیرپایدار است.

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری عصر جمعه در حاشیه افتتاح مراکز خدمات دهی به معتادان مشهد گفت: باید خیرین و نیکوکاران را به ضرورت کمک به مدیریت آسیبها و اهمیت اشتغال آنان آگاه کرد.
وزیر تعاون تاکید کرد: اشتغال و به کارگیری معتادان و حمایت از درمان آنان می تواند کمک موثری به بهبود آنها و حمایت از خانواده آنان باشد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت کنونی مراکز ترک اعتیاد ماده 16 این استان 400 نفر است.
حمیدرضا پوریوسف افزود: با توجه به برنامه ریزی و حمایت انجام شده هم اینک 1600 نفر از معتادان متجاهر از خدمات این مراکز بهره می برند.
وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، یکی از مهمترین مسائلی است که در اشتغال مجدد معتادان و همکاری کارفرمایان موثر است.
وی تاکید کرد: پرداخت کامل و به موقع این اعتبارات می تواند در کنار حمایت های روانکاوی و درمانی برای ترک و کاهش اعتیاد به مواد مخدر و بازگشت فرد به جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
در این آیین یک مرکز درمان معتادان متجاهر به نام «صارم»، خانه نیمه راهی راهیان به سوی سلامت و واحد تولیدی اشتغال این مرکز توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ظرفیت حدود 70 نفر، افتتاح شد.
7496/5132
کد N2051146

وبگردی