آفتاب

ایجاد فضای امیدوارکننده درکنار انعکاس مشکلات وظیفه ایرنا است

ایجاد فضای امیدوارکننده درکنار انعکاس مشکلات وظیفه ایرنا است

اهواز - ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسالت ایرنا آسیب شناسی مشکلات و بررسی چالش ها در عین توجه به ظرفیت ها و انعکاس توانایی ها با رویکرد ایجاد امیدواری در جامعه است.

به گزارش ایرنا سید ضیاء هاشمی پنج شنبه در نشست با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان در اهواز ادامه داد: در فضای مجازی بیشتر آسیب ها و انتقادات مورد توجه قرار می گیرد درحالی که خوزستان ظرفیت های جذاب بسیاری همچون صنایع بزرگ، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و ورزش نیز دارد که باید به آنها نیز پرداخت.
وی با تقدیر از تلاش خبرنگاران جمهوری اسلامی در خوزستان اظهار داشت: خبرنگاران این استان در شرایط ویژه و سخت استان ، به ایفای نقش و ادای رسالت اطلاع رسانی خود می پردازند، امیدوارم نوع فعالیت های این استان الگویی برای سایر استان ها باشد.
هاشمی با بیان اینکه مجموعه ایرنا همچون اعضای یک خانواده بزرگ هستند ادامه داد: باید همه در کنار هم تلاش کنیم تا بار سنگین مسئولیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را به خوبی ایفا کنیم.
مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: اگرچه روند رشد در خبرگزاری جمهوری اسلامی خوب است اما سطح توقع ما بیش از این است، ایرنا باید به عنصری مولد در هویت بخشی اجتماعی و ملی تبدیل شود زیرا این یک شاخص مهم برای رسانه های موفق است.
وی تقویت رویکرد پژوهشی را یکی از اهداف خبرگزاری جمهوری اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: اهداف دیگر ایرنا توسعه روزنامه نگاری تحقیقی ، تقویت بخش چند رسانه ای ، بخش صوتی و ایرنا آنلاین است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی درخصوص توفیقات ایرنا در سال های اخیر گفت: ارتقا و افزایش محسوس مخاطب، افزایش قدرت اثرگذاری، تاثیرگذاری در تصمیمات مسئولان و تقویت نقش و حضور فعال در رویدادها و در جامعه بخشی از دستاوردهای ایرنا بوده است.

**لزوم تاثیرگذاری دانشکده خبر در عرصه های بین المللی
هاشمی درخصوص دانشکده خبر توضیح داد: سیاست خبرگزاری جمهوری اسلامی حفظ این دانشکده است ، طبق دستورالعمل مقرر شد مراکز علمی و کاربردی از حوزه دستگاه های دولتی خارج شوند اما ما با ساز و کارهایی به دنبال ابقای دانشکده خبر هستیم.
وی ادامه داد: دانشکده خبر یکی از ارکان مهم در خبرگزاری جمهوری اسلامی است از همین رو چشم انداز این دانشکده باید کار فراملی و تاثیرگذاری در عرصه های بین المللی باشد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص روزنامه ایران گفت: در سطح ملی بیشترین تیراژ روزنامه متعلق به روزنامه ایران است و این رسانه در طول سال های متمادی ضمن حفظ مخاطبان خود، تاثیرگذاری خوبی نیز داشته است.
مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی عصر چهارشنبه وارد اهواز شد و در سفر سه روزه خود برنامه هایی از جمله حضور در شورای روابط عمومی های استان، نشست با فرمانداران و حضور در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو در هویزه را دارد.
9887/6002
کد N2050797

وبگردی