آفتاب
در گفت وگو با ایرنا مطرح شد:

امیدواری دونده ایران به کسب سهمیه مسابقات جهانی و المپیک توکیو

امیدواری دونده ایران به کسب سهمیه مسابقات جهانی و المپیک توکیو

تهران- ایرنا- محمدجعفر مرادی نماینده دو ماراتن ایران در مسابقات بین المللی عمان، ابراز امیدواری کرد که بتواند با موفقیت در این رقابتها، سهمیه ورودی مسابقات جهانی قطر و بازیهای المپیک 2020 توکیو را کسب کند.

مرادی که خود را برای کسب سهمیه مسابقات جهانی و بازیهای المپیک آماده می کند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره برنامه هایش اظهار داشت: تمرین های خوبی داشتم و این روزها برنامه هایم را به طور کامل ادامه می دهم تا برای مسابقات ماراتن عمان آماده شوم. بیست و ششم دی به این کشور می روم و قرار است بیست و هشتم همین ماه مسابقه بدهم.
مرادی در پاسخ به این سئوال که این رقابت را چطور می بیند؟ تصریح کرد: رقابت ماراتن عمان دارای ورودی مسابقات جهانی 2019 قطر و المپیک توکیو 2020 است. با توجه به اینکه ورودی دارد قطعا بهترین ورزشکاران جهان در آن شرکت می کنند تا زمان اعلام شده را ثبت کنند و سهمیه بگیرند. به همین دلیل سطح کیفی بالایی خواهد داشت.
دونده ایران در المپیک ریو درباره زمان اعلام شده برای کسب ورودی نیز بیان کرد: زمان ثبت شده برای ورودی زیر 2 ساعت و 16 دقیقه است. این زمان نسبت به المپیک ریو سه دقیقه کاهش پیدا کرده و به همین دلیل اخذ ورودی مسابقات جهانی و المپیک سخت تر شده است.
مرادی افزود: با این حال تمرین های خوبی داشتم و از نظر شرایط بدنی در وضعیت مناسبی به سر می برم. شرایط بدنی ام برای کسب ورودی مناسب است و می توانم بگویم در این حد هستم که ورودی را بگیرم اما روز مسابقه شرایط کاملا فرق دارد. در کنار آمادگی من، مسیر مسابقه و شرایط ماراتن عمان هم اهمیت دارد. من آمادگی خوبی دارم و تلاشم را می کنم اما در جریان مسابقه هزار اتفاق رخ می دهد و نمی توان از اکنون گفت که صد در صد سهمیه می گیرم.
دونده ماراتن ایران همچنین گفت: از ابتدای سال 2019 مسابقات اخذ سهمیه شروع شده و من هم تمام تلاشم را می کنم که بتوانم ورودی را بدست بیاورم. تمرین های زیادی انجام داده ام و امیدوارم که نتیجه بگیرم.
ورزشی**ع-ح**9118
کد N2050789

وبگردی