آفتاب

20 هزار حافظ کل قرآن در ایران وجود دارد

20 هزار حافظ کل قرآن در ایران وجود دارد

مشهد - ایرنا - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قبل از پیروزی انقلاب در ایران به تعداد انگشتان دست هم حافظ قرآن نداشتیم اما اکنون 20 هزار حافظ کل قرآن کریم در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی روز پنجشنبه در همایش استانی مدیران موسسات و خانه های قرآنی خراسان رضوی افزود: در جهان اسلام ‌موضوع آموزش های قرآنی پیوند عمیق با حفظ قرآن دارد.
وی اظهار داشت: تا قبل از سال 1396، دستگاههای اجرایی برای حفظ قرآن با یکدیگر هماهنگ نبودند و هر کدام روشی برای خود اجرا می کردند اما از اواخر سال 96، اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصمیم بر هماهنگی و تعامل در این حوزه گرفتند که این هماهنگی در طرح قرآنی بشارت 1452 که اختصاص به حفظ جزء 30 قرآن دارد، نمود یافت.
وی با بیان اینکه مسئولان قرآنی باید حافظ قرآن باشند گفت: در حالی که حافظ قرآن بودن برای مسئولان حوزه قرآنی در کشورهای اسلامی از جمله مصر، تونس، الجزایر و سودان الزامی است، در ایران، مسئولان قرآنی حافظ قرآن نیستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: حفظ آیات مقدمه تدبر و تامل در قرآن می باشد و قرآن‌ مبنای حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان و رمز وحدت جهان اسلام است.
جعفر مروارید افزود: 200 موسسه قرآن و عترت زیرپوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش از حضور استادان، پژوهشگران و فعالان قرآنی که مدیریت موسسات قرآنی استان و مسئولیت خانه های قرآنی استان را برعهده دارند، قدردانی کرد.
حجت الاسلام جمال ایزدی گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر حفظ قرآن فرمودند باید انس با قرآن و تدبر قرآنی که همان فهم قرآنی است در جامعه محقق شود و مفاهیم قرآنی در جامعه به گفتمان تبدیل شود.
در این همایش کارگاه تخصصی برای مدیران موسسات قرآنی برگزار شد و آموزش لازم در زمینه طرح قرآنی بشارت 1452 ارائه گردید.
7489 / 6053
کد N2050684

وبگردی