آفتاب
آیت الله نوری همدانی:

مردم در نظام اسلامی باید در رفاه باشند

مردم در نظام اسلامی باید در رفاه باشند

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به این که مردم در نظام اسلامی باید در رفاه باشند، گفت: امروز مردم دچار مشکلاتی در وضعیت اشتغال و معیشت خود هستند که باید مسائل آنان حل شود.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) این شهر، افزود: ملت درکنار شریعت اسلام و ولایت فقیه از ارکان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند که باید برای رضایت ایشان تلاش کرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: باید به انقلاب اسلامی به عنوان زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) نگاه کنیم و برای پیشرفت آن در همه ابعاد همت نماییم، اسلام دین برهان و حجت است و مبلغان باید با استفاده از این ظرفیت، حقانیت و عظمت این دین را به جهانیان نشان دهند.
وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بسیار اهمیت دارد و علما باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در اسلام تربیت نیرو و کادر سازی از جایگاه خاصی برخوردار است و با استفاده از این راهکار بود که مسلمانان در صدر اسلام توانستند بر قدرت های جهانی تسلط یابند.
این مرجع تقلید با اشاره به دشمنی غرب با اسلام گفت: غرب از ابتدا می دانست اسلام دین نشاط و شور است، بنابراین دائم به فکر دشمنی با اسلام و علمای آن بود و امروز هم این راه را ادامه می دهد.
وی افزود: در این شرایط، مسلمانان و علمای اسلام نیز ساکت نبودند و مظاهر قدرت خود را در مواقع مختلف نشان می دادند تا این که در نهایت امام خمینی(ره) به عنوان یک مجاهد و فقیه توانمند قیام کرد.
آیت الله نوری همدانی گفت: نوآوری های فقهی امام راحل برای استقرار حکومت اسلامی در جامعه بسیار زیاد است، ایشان دین اسلام را به عرصه زندگی مردم آورند و عظمت این دین را به جهانیان نشان دادند.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با شرکت در این اجلاسیه، ضمن ارج نهادن به جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سلام مقام معظم رهبری را به شرکت کنندگان در مراسم ابلاغ کرد.
7405/ 6133/
کد N2050584

وبگردی