آفتاب
آیت الله اعرافی:

حوزه های علمیه با ایده های علمی از انقلاب حمایت می کنند

حوزه های علمیه با ایده های علمی از انقلاب حمایت می کنند

قم-ایرنا- مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: نخستین نقشی که حوزه های علمیه در راه صیانت از انقلاب اسلامی می توانند برعهده گیرند، بیان ایده های علمی و پاسخ به مسائل نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه دریازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) این شهر، افزود: آنگاه که سخن از نقش حوزه به عنوان نهاد معرفت دینی در راه صیانت از انقلاب اسلامی می شود، سطح انتظارات بالا می رود، حوزه در کنار همه دستاوردهای خود، با پیشرفت های علمی گام بلندی برای حفاظت از نهضت اسلامی برداشته است.
وی افزود: امام راحل گفتمان انقلاب اسلامی را با ایده های علمی گسترش داد و امروز نیز حوزه های علمیه باید در این راه گام بردارد و به شبهه های فکری دشمنان پاسخ دهد.
وی ادامه داد: ما دارای فقه بسیار قوی و منسجم فکری هستیم که در سطح جهان کم نظیر است، امروز هم چراغ فقه در حوزه های علمیه فروزان است، اما باید به عرصه های جدید و مسائل نوظهور در این زمینه بیش از پیش توجه کرد، اگر بتوانیم بر پایه های اصیل اجتهاد به این همه پرسش نو پاسخ دهیم، قدم بلندی را برای صیانت از انقلاب اسلامی برداشته ایم.
آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفت: بدون تردید ماندگاری انقلاب اسلامی به این است که در حوزه علوم انسانی و اجتماعی تئوری های دقیق و نو عرضه کنیم.
وی افزود: اکنون بیش از یک میلیون دانشجو در حوزه علوم انسانی در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند که می توان از این ظرفیت برای تولید فکر و اندیشه در راه صیانت علمی از انقلاب اسلامی، بهره مند شد.
وی ادامه داد: باید نظام فکری اسلام در علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد و حوزه در این مساله نقش مهمی برعهده دارد.
امام جمعه قم گفت: استمرار جریان انقلاب و ماندگاری گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند این تلاش علمی است، در غیر این صورت، مبانی فکری بیگانه ذهن جوانان ما را منحرف می کند.
وی بیان کرد: در تولید مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی، جایگاه حوزه ممتاز است و مدیریت حوزه برای این مسائل ایده های لازم را اندیشیده است.
وی ادامه داد: حوزه ای که بخواهد از انقلاب اسلامی حمایت کند باید قدرت علمی و توانایی بهره گیری از همه ابزارهای نوین را داشته باشد.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
7405/ 6133/
کد N2050583

وبگردی