آفتاب
آیت الله حسینی بوشهری:

روحانیت برای افزایش نشاط انقلابی در جامعه تلاش کند

روحانیت برای افزایش نشاط انقلابی در جامعه تلاش کند

قم - ایرنا - نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی در ذات خود حالت پیش روندگی و پیشرفت دارد و در همین راستا روحانیت باید شور و نشاط انقلابی را در جامعه تقویت کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در «یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) قم افزود: روحانیت باید با استفاده از تقویت باورها و ارزش های اسلامی در میان مردم، نشاط انقلابی و معنوی را در جامعه زنده کند.
وی بیان کرد: روحانیت باید مانند یک سرباز شرایط کشور را دیده بانی کند و نسبت به مسائل فرهنگی و تقویت جایگاه ولایت فقیه در میان مردم اهتمام لازم را داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد ادامه داد: مساله تبادل نظر و اجتماع به خصوص در مورد مسائل مهم جامعه اسلامی در میان علما امری رایج بوده است و امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها در این مورد تاکید کردند.
حسینی بوشهری گفت: همه اجلاسیه های جامعه مدرسین با دستور از پیش تعیین شده و متناسب با شرایط زمان برگزار می شود و در این اجلاسیه نیز سه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، صیانت و امنیت و همچنین حوزه و روحانیت آخرین وضعیت موجود را در مسیر صیانت از انقلاب اسلامی بررسی می کنند.
وی افزود: بعد از پایان هر اجلاسیه، دبیرخانه مصوبات را به صورت مستمر پیگیری تا رسیدن به نتیجه مورد نظر پیگیری می کند.
وی ادامه داد: عنوان اجلاسیه یازدهم نیز با توجه به چهل سالگی انقلاب اسلامی تعیین شده است تا نظرها و راهکارهای علما برای صیانت از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت قم گفت: انقلاب اسلامی تاکنون مراحل مختلفی از جمله رویارویی با طاغوت، تثبیت نهادهای انقلابی و آغاز حرکت تمدن سازی اسلامی را پشت سر گذاشته است.
حسینی بوشهری افزود: ترویج فرهنگ اسلامی، خدمت به محرومین و تلاش برای پیشرفت در بخش های مختلف از جمله اهداف انقلاب اسلامی است که البته در این مسیر دشمنان با توطئه های فراوان سعی در متوقف کردن نهضت دارند.
وی ادامه داد: برای مقابله با توطئه های دشمنان، نخست باید تهدیدها شناسایی و سپس راهکارهای رفع آن ارائه شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدهای نرم دشمن از طریق فضای مجازی، گفت: نخستین تهدید در این زمینه، عبارت است از سرخوردگی مردم از آرمان هایی که برای انقلاب اسلامی تعیین شده است که در این مسیر روحانیت باید براساس وظیفه ذاتی خود به روشنگری و تبیین مسائل بپردازد.
وی با اشاره به خطرات فاصله گرفتن مردم از اصول و آرمان های انقلاب، افزود: تحت تاثیر قرار گرفتن نسل جوان از سبک زندگی غربی و بیگانه از طریق فضای مجازی و نفوذ دشمن در کشور از جمله آسیب هایی است که باید با آن مقابله کرد.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید میهمان ویژه این مراسم بود و سخنرانی کرد.
7405/ 1175
کد N2050532

وبگردی