آفتاب
آیت الله یزدی:

تفکر حمایت از نظام اسلامی در حوزه های علمیه تقویت شود

تفکر حمایت از نظام اسلامی در حوزه های علمیه تقویت شود

قم - ایرنا - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب و روحانیت جدای از هم نیستند و باید تفکر حمایت از نظام اسلامی در حوزه های علمیه تقویت شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد یزدی روز پنجشنبه دریازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) این شهر، افزود: دو تفکر در بحث ارتباط حوزه با حکومت اسلامی وجود دارد، در تفکر اول حوزه باید انقلابی بماند و به مسائل نظام اسلامی توجه کند و برای آن راهکار ارائه دهد و در تفکر دوم گفته می شود طلبه ها تنها باید به مباحث علمی و اشتغالاتی که در حوزه وجود داردT بپردازند.
وی با اشاره به اینکه هدف اجلاسیه جامعه مدرسین بیان راهکارهای صیانت از انقلاب اسلامی است، گفت: اگر امروز تفکر دوم در حوزه ها ترویج شود، فردا برای جبران دیر است و در آینده نه چندان دور نگرانی بیشتری در خصوص جدایی حوزه از نظام اسلامی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: مدیران مسئول و اشخاص اثر گذار در حوزه ها به این نکته توجه بیشتری داشته باشد به خصوص در حوزه هایی که تفکر دوم را در چارچوب استقلال یافتن مراکز حوزوی ترویج می کنند.
آیت الله یزدی گفت: در این نگاه چندان توجهی به مسائل روز نمی شود و افراد مروج آن به دنبال برگرداندن حوزه ها به شرایط قبل از انقلاب هستند.
وی افزود: امروز همه حوزه ها و روحانیت نسبت به شرایط جهان، جامعه و مردم مسئول هستند و باید پاسخگوی نیازهای این زمان باشند.
وی ادامه داد: باید توجه کرد که تفکر تقویت روحیه انقلابی در حوزه ها مورد تاکید باشد و تفکر جدایی حوزه از نظام اسلامی که ریشه در نگاه جدایی دین از سیاست دارد، ترویج نشود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر چهلمین سال انقلاب را جشن می گیریم، معتقد هستیم در طول این40 سال بیش از 400 سال به این کشور خدمت شده است، تعداد شهرها و میزان جمعیت افزایش یافته و کشور در همه ابعاد رشد داشته است.

** ابلاغ سلام مقام معظم رهبری
همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدی محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با شرکت در این اجلاسیه، ضمن ارج نهادن به جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، سلام مقام معظم رهبری را به شرکت کنندگان در مراسم ابلاغ کرد.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید میهمان ویژه این مراسم بود و در آن به سخنرانی پرداخت.
7405/ 6133/
کد N2050520

وبگردی