آفتاب
رئیس هیات بوکس آذربایجان شرقی:

اتفاقات مسابقات بوکس رشت در نشست فدراسیون بررسی می شود

اتفاقات مسابقات بوکس رشت در نشست فدراسیون بررسی می شود

تبریز- ایرنا - رئیس هیات بوکس آذربایجان شرقی افزود: یکی از محورهای جلسه هیات رییسه فدراسیون بوکس در هفته آتی به بررسی حوادث حاشیه مسابقات جوانان در رشت و حذف شتاب زده تیم استان ما از آن اختصاص یافته است.

افشین نفوذی روز چهارشنه در گفت و گو با ایرنا در مورد اتفاقات حاشیه مسابقات قهرمانی بوکس جوانان کشور در رشت از پیگیری دلسوزانه این موضوع توسط رسانه ها تقدیر کرد و گفت: رشته المپیکی بوکس، رشته لحظه ها و ثانیه هاست که در آن شور و نشاط و شادابی و سرعت موج می زند و در کسری از ثانیه نتایج بازی ها عوض می شود.
وی گفت: به نظرمی رسد داوران و دست اندرکاران برگزاری مسابقات بوکس بویژه در حد و اندازه کشوری علاوه برمجهز بودن به آخرین یافته ها و اطلاعات داوری باید به علومی نظیر روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی و مدیریت رفتار احاطه و اشراف داشته باشند تا کمتر شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه در رشت رخ داد، باشیم.
وی با بیان اینکه بوکس آذربایجان شرقی پس از سالیان دراز، آرام آرام در حال رسیدن به جایگاه و موقعیت مناسب است، افزود: کسب مدال طلا در مسابقات المپیاد استعدادیابی نونهالان در زاهدان، کسب مدال برنز درمسابقات کشوری بزرگسالان اهواز و دعوت مهدی یاهو به اردوی تیم ملی در یک ماهه گذشته، گوشه ای از موفقیت های اخیر است.
وی گفت: تیم آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری جوانان که از پنج شنبه هفته گذشته در رشت کلید خورد، با قدرت و انسجام در قالب یک تیم 6 نفره حضور یافت و در چند بازی اولیه به موفقیت های خوبی دست یافت، ولی متاسفانه در روز دوم بخاطر اعتراض مربی جوان استان به رای داوری، از ادامه بازی ها محروم شد.
وی اعلام کرد: تیم استان بخاطر نتایج کسب شده در روز اول مسابقات با وجود حذف در جمع بندی نهایی در رده چهاردهم قرارگرفت و این درحالی است که کلانشهرهایی چون اصفهان، شیراز، البرز و حتی تهران در رده های بعدی قرار گرفتند.
وی در پاسخ به این سووال که ‌آیا برگزارکنندگان مسابقه حق برخورد فیزیکی با مربی ما را داشتند؟ گفت: به هیچوجه چنین اجازه ای نداشتند و عمل دور از شانی را مرتکب شدند.
نفوذی در مورد حراست سالن برگزاری مسابقه هم گفت: حفاظت و حراست مسابقات به عهده اداره حراست ادارات کل ورزش و جوانان استان هاست و با همراهی نیروهای انتظامی نسبت به اعمال نظم اقدام می کنند، ام متاسفانه دوستان گیلانی گوی سبقت را از ماموران حاضر در سالن ربوده و راسا اقدام کردند.
وی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا در صورت رفتار غلط یک مربی می توان کل تیم مدعی را بر اساس سلیقه شخصی نماینده فدراسیون کنار گذا‌شت، اضافه کرد: برای حذف یک تیم نیاز به حضور کمیته انضباطی و صورتجلسه مربوطه است اما آقایان با تصمیم عجولانه و خلق الساعه اقدام به اخراج کل تیم بجای مربی خاطی کردند که جای بسی تاسف دارد.
وی با بیان اینکه فرجی از مربیان زحمت کش و ساعی بوکس استان در شهرستان ملکان بوده و توانسته بوکس را دربین جوانان نهادینه کند، گفت: به هیچ وجه برخورد و نحوه اعتراض این مربی به رای داوری را تایید نمی کنم و بهتر بود که اعتراض خود را در قالب مناسب تری ارائه می کرد تا شاهد رفتار غیرانسانی عوامل اجرایی نمی شدیم.
وی در مورد واکنش فدراسیون بوکس به این اتفاق هم گفت: هم مدیرکل ورزش و جوانان استان و هم ریاست فدراسیون بصورت جدی پیگیر موضوع بودند و جناب آقای ثوری ( رئیس فدراسیون بوکس ) ضمن صدور بیانیه ای، این حرکت سخیف در استان گیلان را محکوم کردند، ضمن اینکه رئیس فدراسیون از بدنه بوکس استان دلجویی کرد.
وی با اشاره به ارزیابی خود از عملکرد یکساله فدراسیون بوکس گفت: فدراسیون در این مدت یکساله به معنای واقعی کلمه پوست اندازی کرده و دارای برنامه مدون و راهبردی شده و روح تکاپو و فعالیت به کالبد بوکس همه استان ها دمیده شده است.
وی راه اندازی پورتال جامع فدراسیون، پخش زنده تلویزیونی مسابقات و برگزاری مسابقه در همه استان ها را از اتفاقات مهم ورزش بوکس در این مدت عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در مسابقات قهرمانی جوانان کشور در رشت، بعد از اعتراض فرجی، مربی تیم آذربایجان‌شرقی به آنچه ناداوری خوانده می شود، گروهی از برگزارکنندگان مسابقات با حمله به فرجی، به شکل زننده‌ای وی را از رینگ مسابقه بیرون کشیدند.
در پی این اتفاقات تیم جوانان آذربایجان‌شرقی هم در یک اقدام شتاب زده از ادامه مسابقات کنار گذاشته شد.
مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده سنی جوانان با حضور ۳۵۰ بوکسور، مربی و عوامل اجرایی در قالب ۳۴ تیم به میزبانی استان گیلان از 6 تا 10 دی در سالن تختی ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید عضدی رشت برگزار شد.
3071/518
کد N2049864

وبگردی