آفتاب

شفر: ژاپن بخت قهرمانی فوتبال آسیا را دارد

شفر: ژاپن بخت قهرمانی فوتبال آسیا را دارد

اصفهان- ایرنا - وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران، بخت تیم ژاپن برای قهرمانی آسیا را زیاد دانست و این تیم را نامزد کسب این عنوان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با روزنامه البیان امارات عربی متحده که روز چهارشنبه انتشار یافت، گفت: مدت هاست تیم ژاپن را زیر نظر دارم و در حال حاضر این تیم یکی از بهترین تیم های آسیاست.
شفر که از 13 سال گذشته در فوتبال آسیا مربیگری کرده است، ادامه داد: ژاپن در جام جهانی نیز عملکرد خوبی داشت و چنانچه به بلژیک برخورد نکرده بود می توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.
وی اظهارداشت: ژاپن در هیچیک از دیدارهای دوستانه ای که برای آماده سازی جام ملت های آسیا برگزار کرده است ، شکست نخورده و مقابل کاستاریکا و پاناما با نتیجه سه بر صفر و برابر اروگوئه با نتیجه چهار بر سه به پیروزی رسیده و قرقیزستان را با چهار گل شکست داده است.
سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران بیان کرد: ژاپن از اعتماد به نفس بالا و بازیکنان خوبی برخوردار است که در لیگ های اروپایی می کنند و طی سال های گذشته در سطح خوبی ظاهر شده اند.
وی اضافه کرد: ژاپن همواره از تیم های قوی آسیا و بارزترین نامزد قهرمانی رقابت های این قاره بوده است.
شفر گفت: در جریان تجربه کار با استقلال ایران فرصتی برایم بوجود آمد تا تیم های ژاپنی را در لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر داشته باشم.
وی با بیان اینکه تیم های ژاپن فوتبال را خوب، سریع و با پاس های کوتاه بازی می کنند، گفت: قهرمانی تیم کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا تصادفی نیست بلکه این نتیجه پیشرفت فوتبال آسیاست و معتقدم که ژاپن در بین تیم های آسیایی در امارات فوتبال خوبی را به نمایش خواهد گذاشت و برای کسب عنوان قهرمانی رقیب جدی برای این تیم نمی بینم.
وی که در سال 2005 تا 2007 هدایت تیم جوانان الاهلی و از سال 2007 تا 2009 مربیگری تیم العین را برعهده داشته است، درباره وضعیت تیم امارات نیز گفت: امارات در برخی از دیدارهای تدارکاتی خود شکست خورد و این نتایج نمی تواند آن را از حساب خارج کند .
شفر در عین حال تصریح کرد: شرایط آمادگی تیم ژاپن و کره جنوبی بیشتر از امارات است و حمایت تماشاگران نقش مهمی در کمک به این تیم دارد.
وی بیان کرد: نقش تماشاگران برای ایجاد انگیزه در این تیم ها و تیم امارات بسیار مهم است همانگونه که در مسابقات باشگاههای جهان مشاهده شد تیم العین با حمایت تماشاگرانش در کمال ناباوری توانست بر یکی از بهترین تیم های آفریقا و قهرمان لیپارتادورس غلبه کند و به دیدار نهایی راه یابد. بنابراین تیم امارات باید از این تجربه استفاده کند.
هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از 15 دی ماه رسما با انجام دیدار افتتاحیه بین دو تیم امارات و بحرین آغاز می شود تا در نهایت یکی از 24 سرمربی حاضر در این رقابت ها جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
2093/6026/
کد N2049778

وبگردی