آفتاب
نماینده مجلس خبر داد:

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در کمیسیون قضایی تصویب شد

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در کمیسیون قضایی تصویب شد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن روز سه شنبه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصویب شد.

فاطمه حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: بنا شد این طرح در نوبت بررسی جلسات علنی مجلس قرار گیرد.
نماینده تهران در مجلس با اشاره به جزئیات و برخی مواد، افزود: طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن» بر 2 محور اصلی استوار است که در عنوان طرح هم به آن اشاره شده است؛ نخست تشدید مجازات اسیدپاشی و دوم، حمایت از بزه دیدگان ناشی از اسیدپاشی.
حسینی با بیان اینکه در محور تشدید مجازات اسیدپاشی، بر قصاص نفس یا عضو تاکید شده است، بیان کرد: علاوه بر این، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس های تعزیری درجه 1 تا 4 نیز پیش بینی شده است.
نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در این طرح به تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی نیز توجه شده است.
حسینی در ادامه با اشاره به مواد مربوط به محور حمایت از بزه دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح، از پیش بینی راهکارهایی در زمینه تامین هزینه های درمان بزه دیده و همچنین خسارات روانی و اجتماعی وارد بر وی اشاره کرد.
وی یادآور شد: همچنین در صورت عدم دسترسی یا شناسایی مرتکب، پرداخت دیه از بیت المال به بزه دیده در این طرح پیش بینی شده است.
سیام*9121*1535
کد N2048887

وبگردی