آفتاب

وزارت خارجه مصر: پرونده صیادان مصری بازداشت شده در ایران را پیگیری می‌کنیم

وزارت خارجه مصر: پرونده صیادان مصری بازداشت شده در ایران را پیگیری می‌کنیم

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که پرونده صیادان مصری بازداشت شده در ایران به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای ایران را با دقت پیگیری می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که پرونده صیادان مصری بازداشت شده در ایران به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای ایران در نزدیکی جزیره فارس را با دقت پیگیری می کند.

قاهره اعلام کرده است که قایق ماهیگیری مصری در عربستان سعودی فعالیت می کند.

براساس این گزارش، یاسر محمود هاشم، معاون وزیر خارجه مصر در امور کنسولگری و مصری های خارج کشور اعلام کرد که این صیادان مصری به دادگاه ویژه رسیدگی به امور آنها ارجاع داده شده‌اند و تلاش وزارت خارجه مصر در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این صیادان در سلامت کامل به سر می برند افزود: پیگیری این مساله از طریق مسئولان ایرانی ذی‌ربط ادامه دارد و برای آزادی آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک عربی، ماجد القطارنه، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن پیش از این اعلام کرد که ارتباط با قایق صیادی اماراتی که در آن سه شهروند اردنی، دو مصری و دو اماراتی بودند از روز پنجشنبه گذشته قطع شده است.

وی در ادامه اعلام کرد که مسئولان مربوطه در کشور امارات جست‌وجو برای پیدا کردن قایق و مشخص کردن آخرین نقطه آبی که به آن رسیده است را آغاز کرده‌اند و از ایران برای یافتن آن‌ها درخواست کمک کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین اعلام کرد که این کشور سفارت جمهوری اسلامی ایران در امان را از این مساله باخبر کرده است.

انتهای پیام

کد N2048717

وبگردی