آفتاب

باهنر: نگران نباشید؛ اصولگرایان موج سواری نمی‌کنند

باهنر: نگران نباشید؛ اصولگرایان موج سواری نمی‌کنند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار کرد: برای سال 1398 این نگرانی وجود دارد چون در این سال انتخابات است برخی از افراد حقیقی و حقوقی که می‌خواهند وارد فضای انتخابات شوند قرارشان این باشد که روی موج نارضایتی مردم سوار شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری که در خبرآنلاین برگزار شد، با اشاره به سالگرد 9 دی‌ اظهار کرد: فتنه 88 توطئه‌ای سنگین و سختی بود که در آن برخی آگاهانه و برخی ناخودآگاه وارد میدان شدند و خواب‌های آشفته‌ای دیدند؛ به ویژه در زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مراد و مرشد برای تحولات منطقه‌ای محسوب می‌شد. عده‌ای خواب‌هایی دیده بودند که تغییراتی در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و به همین دلیل بهانه تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در آن سال بسیاری از حرمت‌ها شکسته شد و خسارات زیادی به جامعه وارد گردید، اما نظام همه آنها را تحمل کرد تا این‌که 22 بهمن فرا رسید؛ سران فتنه در این زمان بیانیه‌ای صادر کردند تا مردم در روز 25 بهمن به خیابان‌ها بیایند و راهپیمایی کنند؛ در این نقطه بود که اوج تلاش برای براندازی انجام شد و حصر خانگی آغاز گردید. 22 بهمن‌ماه برخی اقداماتی انجام دادند که یاد آخرین اقدامات رژیم شاهنشاهی برای تغییر تاریخ رسمی کشور از هجری شمسی به شاهنشاهی می‌افتیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: در این زمان طبیعی بود که باید از طرف نظام برخورد سخت‌تری صورت می‌گرفت، اما نظام نرم‌ترین برخورد را انجام داد. امیدوارم اگر زمان فرا رسد و آقایان متوجه شوند که چه فشارهایی به جامعه وارد کردند، وضعیت بهتری داشته باشیم.

باهنر با بیان این‌که در روز 9 دی تعدادی زیادی که در خیابان‌ها حاضر شدند، در انتخابات به مهندس موسوی رای داده بودند و آن 13 میلیون رای‌شان انتخاباتی بود و نه برای شکل‌گیری انقلابی مخملی، خاطر نشان کرد: داستان فتنه 88 و حماسه 9 دی باید زنده بماند تا از تکرار چنین توطئه‌هایی جلوگیری شود.

وی همچنین به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: این حادثه را نباید جزو حوادث غیرمترقبه قلمداد کنیم؛ چرا که از جمله حوادث قابل پیشگیری است و جلوگیری از وقوع آن نیازمند تدبیر و درایت است؛ قوه قضاییه به موضوع ورود کرده و حتما مقصران حادثه باید پاسخگو باشند. همچنین برخورد با مقصران حادثه می‌تواند مقداری از آلام خانواده‌های دانشجویان را تسکین دهد. دانشگاه آزاد نیز باید تمهیداتی بیندیشد تا حوادثی از این دست تکرار نشود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره برنامه‌های اصولگرایان برای حضور در انتخابات سال 1398، اظهار کرد: مشکل نظام مردم‌سالاری دینی ما که تحقیقا همه مسئولان کشور نتیجه انتخابات هستند، وجود نداشتن چند حزب فراگیر، قدرتمند و چارچوب‌دار است. من در غیبت این احزاب، برای آینده مردم‌سالاری دینی نگران هستم.

باهنر با تاکید بر لزوم شکل‌گیری احزاب فراگیر در کشور خاطر نشان کرد: در غیبت احزاب فراگیر، یکی از زیان‌هایی که به کشور وارد می‌شود آن است که جریانات سیاسی در زمان‌هایی همچون انتخابات باید تلاش‌های بسیاری برای وحدت درونی انجام دهند. در همین راستا در انتخابات 1398 نیز شاهد این موضوع خواهیم بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به آماده‌سازی جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات سال 1398، اظهار کرد: جبهه اصولگرا نیز در حال آماده کردن خود برای انتخابات 1398 است و ما ناگزیر از وحدت در بین خودمان هستیم. اگرچه در جریان اصولگرایی ممکن است افرادی تندرو، معتدل و کندرو باشند و اختلافات درون‌ تشکیلاتی وجود داشته باشد، اما در هر صورت باید یک ائتلاف بزرگ در اصولگرایان ایجاد شود و این ائتلاف در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات راهبردی اصولگرایان برای دستیابی به وحدت در انتخابات سال 1398، گفت: این جلسات تقریبا با حضور افراد حقیقی و حقوقی موثر برگزار می‌شود و من نیز به این جلسات دعوت می‌شوم؛ هنوز به یک نام تشکیلاتی قطعی نرسیده‌ایم اما قرار است که نتیجه این جلسات شورای وحدت اصولگرایی باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره‌ی جدایی برخی شخصیت‌های اصولگرایی از جمله قالیباف از تشکیلات جمنا که تشکیلاتی برای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال 1396 بود، خاطر نشان کرد: امروز جریانات مختلف اصولگرایی اعم از جبهه پیروان و جبهه ایستادگی و حتی جبهه پایداری باید در تلاش برای دستیابی به وحدت شریک شوند. گرچه ممکن است در مواضع‌مان تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، اما در انتخابات باید به یک ائتلاف دست یابیم؛ در این مسیر هر کسی که بخواهد می‌تواند مستقل کار کند اما امیدواری زیادی داریم که این وحدت ایجاد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری جلسات راهبردی اصولگرا با هدف دستیابی به وحدت، ساختار جمنا منحل شده است، اظهار کرد: افراد جمنا نیز در جلسات راهبردی اصولگرایان شرکت می‌کنند و هدف قاعی از این تلاش‌ها ایجاد مرکزیت و وحدت با مشارکت همه جریان اصولگرایی است. حال ممکن است نام این وحدت جمنا یا چیز دیگری باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره هشدار برخی مقامات عالی‌رتبه کشور برای احتمال تولد فتنه‌ای جدید به نام فتنه 1398، ادامه داد: در حال حاضر کشور از نظر وضعیت اجتماعی و اقتصادی در یک جنگ سنگین و ظالمانه بزرگی قرار دارد و دشمنان اصلی ما در این جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که تلاش‌های سنگینی می‌کنند تا برای چندین بار ملت ایران و قدرت خود را برای تحمیل سیاست‌های‌شان بیازمایند.

باهنر با تاکید بر این‌که جنگ رسانه‌آی ایجاد شده از سوی دشمنان بسیار مهم‌تر و تاثیرگذارتر از جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: آنها در حال تلاش توامان در عرصه اقتصاد و رسانه هستند. به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری هنگام تدوین لایحه بودجه سال آینده به موضوع ورود و به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که بودجه سال 1398 را براساس مقتضیات زمان و نه همچون بودجه‌های عادی تنظیم کنند. به همین دلیل نیز لایحه بودجه از سوی دولت با تاخیر مواجه شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم مجلسیان علی‌رغم آنکه سال 1398 سال انتخابات است و احتمال طرح شعارهایی از سوی آنها در بودجه سال آینده وجود دارد، منابع را واقعی ببینند و هزینه‌های ضروری را در دستور کار خود قرار دهند و در بودجه سال 1398 موضوعاتی از جمله اشتغال، بزرگ کردن پایه‌های مالیاتی، شفافیت و دولت الکترونیک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: چون سال آینده سال انتخابات است، این نگرانی وجود دارد که برخی از افراد حقیقی و حقوقی که می‌خواهند وارد فضای انتخابات شوند قرارشان این باشد که روی موج نارضایتی مردم سوار شوند؛ برخی تاکتیک‌شان این است که به مردم القاء کنند که هیچ کاری انجام نشده و همه گرفتار مسئولان بی‌کفایت هستیم تا به نارضایتی مردم دامن بزنند و رای جمع کنند؛ در سال آینده باید توجه داشته باشیم که دو فتنه فشار بیرونی و تحرکات داخلی انتخاباتی با یکدیگر هماهنگ نشوند.

باهنر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تعهد اصولگرایان بر عدم موج سواری روی نارضایتی‌های مردمی برای انتخابات سال 1398 و تکرار اتفاقات دی‌ماه سال 1396 تاکید کرد: نگران اصولگرایان نباشید؛ آنهایی که در 40 سال گذشته دنبال هنجارشکنی بودند خواستگاه‌شان جای دیگری است .

وی اظهار کرد: دی‌ماه سال 1396 اگرچه اتفاقات خوبی نیفتاد، اما نتایج خوبی برای کشور داشت. از جمله این نتایج آن بود که بسیاری به این نتیجه رسیدند که صدای مردم شنیده شود. مشاهده کردیم که در اعتراضات دی‌ماه سال قبل زمانی که حرکت به سمت هنجارشکنی آغاز شد، مردم به هیچ وجه با این هنجارشکنی‌ها همراهی نکرده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: مشاهده می‌کنید که از پس از اعتراضات دی‌ماه، تجمعات بسیاری با اهداف مختلف در کشور شکل گرفت، اما هیچ‌گاه مردم با وجود انتقاداتی که به همه اعم از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، دولت یا سایر جریان‌های سیاسی دارند هیچ‌گاه به این ناآرامی‌ها نپیوستند.

وی با تاکید بر این‌که برای سال 1398 باید مراقب باشیم تا فشارهای خارجی و جنگ اقتصادی به تحرکات انتخاباتی برخی نامزدها گره نخورد، گفت: امروز حتی ضد انقلاب‌های ناب نیز می‌گویند اگرچه ما نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول نداریم، اما از آنجایی که آلترناتیوی برای آن وجود ندارد، اگر می‌خواهیم ایران بماند باید تلاش کنیم که نظام فعلی باقی بماند.

باهنر با تاکید بر اینکه در مجموع این دوران سخت تر از دوران گذشته نیست و تجربه های گذشته را داریم و نیازهای ضروری مردم  نیز تأمین شده ، درباره منابع بودجه 98 گفت: منابع درآمدی مشخص است و بیشتر از این هم نمی توان مصرف و هزینه کرد؛ تدبیر و موقعیت شناسی و زمان شناسی حکم می کند که این بودجه عادلانه توزیع شود. بعضی فکر می‌کنند که عادلانه یعنی اینکه همه را بین مردم توزیع کرد یا اینکه فقط به بهداشت، سلامت، دفاع یا آموزش تخصیص داد، این درحالی است که در قانون بودجه کشور باید همه این جوانب مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ورود تذکرات رهبری به دولت و مجلس درباره بودجه سال آینده، ادامه داد: بودجه 98 دو سقفی است؛ به این صورت که یکسری درآمدها محرز و رقم آن حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است و یکسری درآمدها نیز که رقمی حدود چهل هزار میلیارد تومان است، در قالب بودجه مازاد تعیین شده که در صورت تحقق، کانال های هزینه ای اش تعریف شده است. در حال حاضر برخی از انتقادات درباره مواردی است که در سقف دوم قرار گرفته اند و عده‌ای معتقدند که این موارد باید در بودجه اصلی قرار بگیرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره نزدیک بودن پایان مهلت FATF و زمان تعیین تکلیف CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه طرح ها و لوایح نباید مغایر سیاست های کلی نظام باشند، اظهار مرد: همزمان با بررسی طرح ها و لوایح در مجلس، هیأت نظارت مجمع سعی می کند با مجلس رایزنی کند تا در مسیر تصویب مغایرت ها با سیاست های کلی برطرف شود.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن موضوع اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع، گفت: تاکنون یک جلسه در این باره در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده است و  در جلسه بعدی که احتمالا هفته آینده باشد، رسیدگی به این موضوع در مجمع به پایان می‌رسد. رسیدگی به موضوعاتی از جمله پالرمو و CFT نیز هر زمان که به صورت رسمی از مجلس به مجمع داده ارائه شود، انجام می دهیم.

باهنر با بیان اینکه مهلت‌هایی که برای رسیدگی به این لوایح در داخل کشور از سوی نهادهای بین‌المللی تعیین می‌شود، تعاملی است، تاکید داد: اگر یکی دو مرحله را جلو برویم گروه دیپلماتیک ما می تواند برای تعیین مهلت بیشتر رایزنی‌هایی انجام دهند. از سوی دیگر نیز باید توجه داشته باشیم که FATF کشورها را به سه گروه همکار، تعامل با ریسک بالا و مستحق عمل متقابل تقسیم می کند و الان ما در گروه دوم هستیم؛ آنها می گویند اگر این لوایح به موقع تصویب نشود در گروه سوم قرار می گیریم، اما با توجه به مسیری که طی می شود این اتفاق نمی افتد. همچنین در مسائلی از این دست باید از طرف ما طوری رفتار شود، که منافع ملی رعایت شود. بنابراین نباید مهلت FATF را این طور تعریف کرد که به پایان می رسد؛ ما معمولا در پیوستن به لوایح بین‌المللی، عدم تصویب در مجلس نداریم بلکه با یکسری شرایط تحفظی به آنها می‌پیوندیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره غیرقانونی خوانده شدن جلسات خانه احزاب از سوی برخی، گفت: با توجه به اجرای قانون جدید احزاب و تلاش احزاب برای تطبیق خود با این قانون، با وزارت کشور صحبت کرده‌ایم که تا تعیین تکلیف نهایی همه احزاب و پایداری وضعیت آنها که احتمالا اوایل سال 98 این اتفاق خواهد افتاد، مجمع عمومی خانه احزاب را برگزار نکنیم. طبق قانون تجارت نیز انتخاب هیأت مدیره جدید، هیأت فعلی کار خود را دنبال می کند.

باهنر درباره اظهارات حجاریان و انتقادهای اصلاح طلبان به نظارت استصوابی گفت: افرادی نظیر آقای حجاریان هفت-هشت سال قبل به دنبال نافرمانی مدنی بودند، در انتخابات‌های اخیر به این نتیجه رسیدند که با نافرمانی مدنی و تحریم کردن انتخابات هیچ شهروندی به حقوق خودش نخواهد رسید؛ این افراد  بارها و بارها به مواضع اشتباه خود در زمان دولت اصلاحات اعتراف و اقرار کردند و تکرار این صحبت ها بعید است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر نظارتی نتواند موثر باشد، تبدیل به نظاره کردن می‌شود؛ بنابراین نظارت شورای نگهبان باید موثر باشد تا اگر جایی تخلف شد، جلوگیری شود؛ چراکه رأی مردم امانت است و هیچ کس نباید به این امانت خیانت کند.

انتهای پیام

کد N2048712

وبگردی