آفتاب

چین آنتن انتقال داده پنج برابر مساحت نیویورک ساخت

چین آنتن انتقال داده پنج برابر مساحت نیویورک ساخت

پکن- ایرنا- چین موفق به ساخت یک آنتن بسیار عظیم شده است که مساحتی نزدیک به 5 برابر شهر نیویورک آمریکا دارد.

به گزارش ایرنا روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز سه شنبه گزارش کرد یکی از خواص این آنتن این است که می تواند به زیردریایی ها کمک کند تا علایم را در پایین ترین سطح دریا دریافت کنند به همین دلیل لازم نیست خطر کرده و برای دریافت این علایم به سطح‌ آب نزدیک شوند.
گزارش حاکی است برای ساخت این آنتن بزرگ نزدیک به 13 سال زمان صرف شده است با این حال دانشمندان نگران هستند به دلیل ارسال علایم و فرکانس های موج کوتاه از این آنتن خطر ابتلا به سرطان نیز افزایش یابد.
از دیگر کاربردهای این طرح که با عنوان 'دبلیو یی ام' شناخته می شود ارسال علائم برای شناسایی معادن و پیش بینی زمین لرزه است.
چین پیش از این در سال 2009 میلادی اعلام کرد که یک ایستگاه بسیار قوی انتقال فرکانس برای بهره برداری نظامی ساخته است این آنتن نیز دستاورد تازه ای برای مصارف نظامی و غیرنظامی محسوب می شود.
قرار است چین در سال 2019 میلادی زیردریایی هسته ای خود را به آب بیاندازد به همین دلیل ساخت این رادار برای چین بسیار حائز اهمیت است.
نیروی دریایی چین بسیار امیدوار است زیردریایی های این کشور با استفاده از این فناوری پیشرفته رادیویی بتوانند بی آنکه به خطر افتاده و روی سطح آب بیایند در عمیق ترین بخش های دریا و اقیانوس با مرکز فرماندهی مرتبط شوند.
دولت مرکزی چین سعی کرده است این موضوع را کمرنگ جلوه دهد اما ساخت این آنتن را در زمینی به مساحت سه هزار و 700 کیلومتر مربع مورد تایید قرار داده است.
دولت چین درباره محل احداث این آنتن اطلاع رسانی نکرده اما روزنامه هنگ کنگی محل آن را منطقه هواجونگ در مرکز چین معرفی کرده که استان های خو بی، خونن و خه نن را با 230 میلیون نفر جمعیت دربر می گیرد.
گفته می شود تشعشعات رادیویی می تواند باعث بروز بیماری سرطان شود و این یک هشدار بزرگ برای ساکنان منطقه خواهد بود.
آساق**231**1904**
کد N2048648

وبگردی