آفتاب
با رای نمایندگان مجلس؛

شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت مکلف به ثبت سفارش کالا شدند

شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت مکلف به ثبت سفارش کالا شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت را مکلف به ثبت سفارش کالا یا خدمت مربوط طبق قانون مقررات صادرات و واردات کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات را در دستور قرار دادند و ماده ۶ آن را به تصویب رساندند. 

بر اساس بند الف این ماده، کلیه دستگاه‌های موضوع ماده ۲ (کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکتهای دولتی یا وابسته به دولت) این قانون قبل از واردات کالاها یا تهیه خدمات از خارج کشور، مکلفند نسبت به ثبت سفارش کالا یا خدمت مربوط طبق قانون مقررات صادرات و واردات (و آیین‌نامه اجرائی آن) اقدام کنند.

ب- دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند اسامی پیمانکاران طرح‌های(پروژه‌های) خود را (بلافاصله پس از تعیین) به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

ج- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است از ثبت سفارش کالاها و خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی که احکام این قانون را رعایت نکرده‌اند، جلوگیری کند.

کد N2048193

وبگردی