آفتاب
ادعای فضانوردان روسی؛

افزایش احتمال خرابکاری عمدی در ایستگاه فضایی بین المللی

افزایش احتمال خرابکاری عمدی در ایستگاه فضایی بین المللی

فضانوردان روس می گویند بررسی های آنها نشان می دهد حفره کوچک موجود در ایستگاه فضایی بین المللی با مته و از داخل آن ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساینس الرت، اولین بار در ماه آگوست گذشته گروهی از فضانوردان مستقر در این ایستگاه از کشف یک سوراخ کوچک در بدنه آن که باعث کاهش تدریجی فشار هوا در آن شده بود، شگفت زده شدند.

بعد از بررسی های فراوان مشخص شد که عامل این مشکل سوراخی کوچک در سفینه فضایی سایوز روسیه است که به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده بود.

اگر چه این حفره به سرعت پر شده و مسدود شد، اما عامل ایجاد آن تا به امروز یک راز باقی مانده است. برای بررسی دقیق تر موضوع یک راهپیمایی فضایی در تاریخ ۱۱ دسامبر انجام شد و بعد از نمونه برداری توسط 2 فضانورد روس، آنها اعلام کردند که حفره مذکور با استفاده از مته و از داخل کپسول فضایی به وجود آمده است.

افشای این موضوع سوالات و نگرانی های زیادی را به وجود آورده است و اگر چه وجود آن امنیت ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی را به خطر نمی اندازد ولی بیم آن می رود که این حفره به طور عمدی ایجاد شده باشد و لذا قرار است مقامات قضایی روسیه در مورد علت ایجاد حفره یادشده تحقیق کنند. البته روس ها فعلا می گویند برای اعلام نظر قطعی در مورد عمدی بودن این کار آمادگی ندارند ولی کارشناسان مستقل می گویند باید فرضیه تلاش برای خرابکاری نیز به طور جدی در نظر گرفته شود.

پیش از این مکسیم سوراوف، سیاستمدار روس و فضانورد سابق این کشور هشدار داده بود که بی ثباتی ذهنی و به هم ریختگی روحی به علت اقامت طولانی مدت در فضا گاهی موجب انجام چنین رفتارهایی توسط فضانوردان می شود.  

کد N2048170

وبگردی