آفتاب
رئیس شورای عالی انقلاب یمن:

طرف های متخاصم علیه یمن باید گام های واقعی برای صلح بردارند

طرف های متخاصم علیه یمن باید گام های واقعی برای صلح بردارند

تهران – ایرنا – محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن دوشنبه شب از ائتلاف سعودی خواست تا گام های واقعی برای اجرای توافق استکهلم اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، محمدعلی الحوثی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: تحویل بندر الحدیده به گارد ساحلی این کشور گامی مهم برای صلح و اجرای توافق استکهلم است.
وی در ادامه خطاب به ائتلاف سعودی نوشت: به کشورهای متخاصم و مزدورانشان می گوییم که اگر راست می گویید گام های واقعی خود را چه به صورت یکجانبه یا مشترک در جهت اجرای توافق صلح به ما نشان دهید تا برای ما و جهان ثابت شود که گام های واقعی صلح چگونه است و بعد زیاده خواهی کنید.
«محمدعلی الحوثی» شنبه شب نیز در حساب توئیتری خود نوشته بود: تحویل بندر الحدیده به گارد ساحلی با حضور تیم ناظر سازمان ملل مهمترین اقدامی است که دیگر هیچ بهانه ای را برای کارشکنی کشورهای متجاوز در ارتباط با توافق نامه صلح باقی نمی گذارد.
وی گفته بود: اجرای این توافق در ارتباط با بندر الحدیده یک موفقیت به شمار می رود و بیانگر اعتبار و انسجام میان رهبران سیاسی و نظامی است که تاکنون لحظه ای در تصمیم گیری به نفع ملت درنگ نکرده اند.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن تاکید کرده بود که حضور سازمان ملل در بندر الحدیده از طریق نماینده خود (ژنرال پاتریک کامائرت) نشان می دهد که ادعاهای مطرح شده درباره قاچاق سلاح و غیره، بهانه و شایعاتی است که ائتلاف آمریکایی- سعودی و اماراتی و هم پیمانان آنها درباره بندر غیرنظامی الحدیده ترویج می کنند.
طرف های یمنی به تازگی در مذاکرات صلح یمن که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس به توافق رسیدند.
در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل، آتش بس در یمن از بامداد سه شنبه (27 آذر) آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن 15 آذرماه با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه (22آذر) پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت14 روزه تعیین شد.
شبک**9365**1392
کد N2048087

وبگردی