آفتاب

دیده بان حقوق بشر حکم 10 سال زندان فعال اماراتی را محکوم کرد

دیده بان حقوق بشر حکم 10 سال زندان فعال اماراتی را محکوم کرد

تهران- ایرنا - سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه در واکنش به تایید حکم 10 سال حبس «احمد منصور» فعال حقوق بشری امارات متحده عربی، این تصمیم را آخرین میخ بر تابوت امیدها برای اجرای عدالت در این کشور عنوان کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، «مایکل پیج» مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: این ظلم در حق احمد منصور که تنها از حقوق اساسی خود دفاع کرد، نشان داد که طرف اماراتی که هیچ گونه انتقادی از حاکمان و سیاست های آن ها را برنمی تابد. و این تصمیم ویرانگر به مثابه آخرین میخ بر تابوت امیدها برای اجرای عدالت در این کشور است.
دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود افزوده است: محکومیت منصور و حکم صادر شده علیه او که به خاطر دفاع او از آزادی بیان و بیان دیدگاه های سیاسی اش انجام گرفت، اقدامی در جهت سرکوب وحشیانه این کشور و نقض حقوق منصور براساس قوانین بین المللی حقوق بشری است.
مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت: امارات متحده عربی سال 2019 را سال تسامح اعلام کرده درحالی که سال جاری را با چنین اقدام ظالمانه و خشنی به پایان رساند و این حاکی از اوج نفاق مسئولان این کشور در زمینه حقوق بشر است.
دادگاه تجدیدنظر امارات حکم ده سال حبس برای احمد منصور فعال حقوقی برجسته این کشور را تایید کرد.
منصور به دلیل انتقاد از دولت امارات در شبکه های اجتماعی به ده سال حبس محکوم شده است.
منصور که مهندس برق و شاعر است، در مارس (اسفند-فروردین) 2017 بازداشت شد و دادگاه امارات در ماه می (اردیبهشت -خردادماه) 2018 برای او حکم ده سال زندان صادر کرد.
دادگاه امارات وی را به استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات غلط، شایعه پراکنی، اخبار دروغین، ترویج اخبار مغرضانه که موجب تنش و آشوب طایفه‌ای در این کشور ‌می‌شود و به وحدت ملی و صلح اجتماعی ضرر می‌رساند، متهم کرد.
دولت امارات با هرگونه انتقاد و مخالفت با اعمال این کشور در داخل و خارج به شدت برخورد می کند و تعداد زیادی از فعالان مدنی و سیاسی را زندانی و یا سلب تابعیت کرده است .
شبک**9365**1392
کد N2048046

وبگردی