آفتاب

معاون رئیس جمهوری از مرکز توسعه فناوری دانشگاه فردوسی بازدید کرد

معاون رئیس جمهوری از مرکز توسعه فناوری دانشگاه فردوسی بازدید کرد

مشهد- ایرنا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز دوشنبه از مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرد.

رئیس مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز در چند بخش فعالیت دارد که یکی از مهمترین آنها حضور شرکتهای تحقیق و توسعه در بخش صنعت و نیز شرکتهای دانش بنیان است.
دکتر علی پوررضا افزود: این شرکتهای فعال در بخش صنعت با حضور در مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی دیگر نیازی به خرید تجهیزات و آزمایشگاه ندارند و می توانند با استقرار در این مرکز از تجهیزات آزمایشگاهی آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: تاکنون 150 شرکت تحقیق و توسعه صنایع در این مرکز مستقر شده اند ضمن اینکه چندین شرکت خودروساز نیز در حال استقرار می باشند. مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه را به معنای واقعی محقق و میسر کرده است.
رئیس مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی گفت: شرکتهای مستقر در این مرکز می توانند از طرحهای پژوهشی ارائه شده توسط دانشجویان استفاده کرده و در صورت نیاز دانشجوی ارائه دهنده طرح را نیز بکار گیرند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این چارچوب به دیدن چندین شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی رفت و از نزدیک پروژه های آنها را بررسی کرد.
انعقاد قرارداد همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه فردوسی مشهد، بازدید از چند شرکت فعال دانش بنیان صنعتی در شهرک صنعتی توس، بازدید از مرکز تحقیق و توسعه لبنیات و فراورده های لبنی سلامت و افتتاح مرکز نوآوری شهرداری مشهد از دیگر برنامه ها سفر یک روزه ستاری به مشهد هستند.
7496/7489/1858
کد N2047303

وبگردی