آفتاب

سردار سلیمانی، هم حرف محسن رضایی را تصحیح کرد، هم زحماتش را پاس داشت

سردار سلیمانی، هم حرف محسن رضایی را تصحیح کرد، هم زحماتش را پاس داشت

سردار قاسم سلیمانی گفت: کربلای۴، عملیات فرعی نبود بلکه عملیات اصلی بود. برای انجام عملیات تصمیم جمعی گرفتیم.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در تماس تلفنی با برنامه حالا خورشید در خصوص حواشی توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ گفت: در سال های اخیر بحث های انحرافی دل خانواده شهدا را به درد آورده است.
وی ادامه داد: ما فرمانده مقتدر و حکیمی بالای سرمان داشتیم که امام(ره) بود و بر همه شئون نظارت داشت؛ این بحث‌های انحرافی ارزش‌های دفاع مقدس را زیر سوال می‌برد. من انتقادات زیادی به کسانی که از هر طرف این حرف ها می زنند، دارم.
سرلشکر سلیمانی گفت: آقا محسن رضایی طراح عملیات های بزرگی بودند که اغلب آن ها موفق بود. نقش ایشان نقش ارزنده ای بود و نباید در یک موضوع یک فردی که در دفاع مقدس محور پیروزی‌ها بوده است مورد شماتت، انتقادات و عقده‌گشایی‌ها قرار بگیرد. عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی ما بود و عملیات فرعی نبود. ما در همه عملیات ها نسبتی از لو رفتگی را داشتیم.

اهم اظهارات سردار سلیمانی به شرح زیر است:
* عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی ما بود و عملیات فرعی نبود. ما در همه عملیات ها نسبتی از لو رفتگی را داشتیم. جنگ ما بی نظیرترین جنگ بوده و من همه جهادها را دیدم و هیچ جهادی به پاکی جهاد ما نیست، دفاع مقدس به اندازه کافی منطق دارد.
*{درباره پرسش‌هایی که جوانان در فضای مجازی در رابطه با جنگ دارند}: نمی‌توان مبنای عملیات‌های جنگ را فرض بر لو رفتن درمقابل دشمن دانست و اگر بر این مبنا تصمیم گیری می‌کردیم هیچ عملیاتی انجام نمی‌شد و در ابهام می‌ماند. عملیات کربلای چهار عملیات اصلی بود و دشمن با اجرای عملیات کربلای پنج که ۱۵ روز بعد انجام دادیم و به پشت کانال ماهی رسیدیم تصور کرد عملیات کربلای چهار عملیات فریب بوده است.
* هیچ وقت نگاه نمی‌کردیم در صحنه مقابل چه اتفاقی می‌افتد و شاید ما برخی از عملیات‌ها را مانند عملیات والفجر یک خیلی مهم نمی‌دانستیم اما وقتی مرحوم رفسنجانی گفتند به فرموده امام(ره) تهران را پس بگیرید ما انرژی بسیاری گرفتیم.
*این نوع بحث های انحرافی ارزش های دفاع مقدس را زیر سوال می برد.
*ما سالانه عملیات‌های مهمی داشتیم اما به موفقیت نرسید. فقط عملیات کربلای ۴ نبود. عملیات رمضان هم بود.
*ما در طول جنگ ۵ الی ۶ عملیات داشتیم که منجر به موفقیت نشده که در طول جنگ طبیعی است.
*بعضی مطرح می‌کنند چرا عملیات لو رفت اقای رضایی دستور عملیات دادند. این یک تصمیم شخصی نبود. ما در همه عملیات‌ها درصدی از لو رفتگی را داشتیم. مثلا در یکی از عملیات‌ها وقتی غواص‌های ما وارد آب شدند همان زمان دشمن نورافکن انداخت روی آب
* منطق لو رفتن نمی‌تواند مانع یک عملیاتی شود که چندین ماه برای آن تدبیر شده است.
*ما با فاصله کمتر از ١۵روز عملیات کربلای ۵ را انجام دادیم که عملیات موفقی بود، پیرامون آن هم بحث داشتیم. دشمن در کربلای ۵ دچار غافلگیری شد و تصور دشمن این بود که کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است.
*عملیات بیت المقدس هم لو رفته بود و اگر ما بر مبنای این میخواستیم تصمیم بگیریم، نباید هیچ عملیاتی را انجام می دادیم.
*اینکه دشمن با منور منطقه را روشن کرد، منطقی محسوب نمی شد که عملیات را متوقف کنیم. هر عملیانی درصدی از لورفتگی دارد

منبع: خبرآنلاین


بیشتر بخوانید:
آیا مجلس از فرمانده عملیات فریب توضیح می‌خواهد؟
واکنش قالیباف به ادعای محسن رضایی: کاش بفهمند حداقل سنجیده سخن بگویند
توئیت محسن رضایی درباره کربلای ۴ جنجالی شد
کد N2047238

وبگردی