آفتاب
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد:

بررسی روابط اقتصادی ایران با عراق وسوریه درکمیسیون امنیت ملی

بررسی روابط اقتصادی ایران با عراق وسوریه درکمیسیون امنیت ملی

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز یکشنبه کمیسیون روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه، با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه با حضور غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و مدیران و مسئولان سایر دستگاه های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت روابط اقتصادی ایران با دو کشور مذکور و ظرفیت ها و مسایل و موانع از سوی نمایندگان دستگاه های مختلف ارائه شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: روند رو به رشد روابط ایران با این کشورها و اهمیت توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی فیمابین در حوزه های مختلف، اهمیت روابط اقتصادی دوطرفه، حمایت بیشتر از صدور خدمات فنی و مهندسی، تمهیدات حقوقی برای توسعه روابط اقتصادی از اهم موارد مطروحه در این جلسه بود.
نجفی خوشرودی اظهار داشت: تسریع در اتمام شبکه های زیرساختی، به ویژه در روابط با عراق، تشویق هر چه بیشتر بخش خصوصی برای کمک به افزایش صادرات غیرنفتی و افزایش حجم مبادلات تجاری نیز از دیگر موارد مطروحه در جلسه امروز کمیسیون بود.
وی تصریح کرد: همچنین افزایش هماهنگی دستگاه های اقتصادی و مراجع مرزی وآمادگی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای کمک به توسعه روابط اقتصادی با این کشورها، نیز از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.
سیام*3061*1535
کد N2046946

وبگردی