آفتاب
مسئول پیگیری اجرای قانون اساسی:

لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تهیه می شود

لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تهیه می شود

تهران- ایرنا- معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: نادیده گرفتن حقوق حیوانات آسیب‌های زیادی را به زیست بوم انسان وارد کرده و می‌کند و این معاونت در حال تهیه لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات است.

به گزارش ایرنا از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، علی اکبر گرجی روز یکشنبه در نشست بررسی متن پیش‌نویس لایحه حقوق حیوانات که با حضور جمع گسترده‌ای از فعالان حقوق محیط زیست، کنشگران مدنی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست برگزار شد، افزود: معاونت نظارت بر اجرای قانون اساسی اولین تنها نهادی نیست که به مسئله حقوق محیط زیست و حقوق حیوانات ‌می‌پردازد اما تلاش ما در حیطه وظایف و اختیارات‌مان، این است تا در چهارچوب اصل 5٠ قانون اساسی اهتمام لازم را در این رابطه داشته باشیم‎.
وی خاطرنشان کرد: محیط زیست و حقوق حیوانات را نمی‌توان منفک و مجزا از آدمیان دانست. البته باید توجه داشت که حق رابطه‌ای دو طرفه و وضعیتی است که در یک سوی آن محق و در سوی دیگر مکلف وجود دارد.
گرجی تصریح کرد: نگاه به سنت‌ها، ارزش‌ها و باورهای ملی و  مذهبی‌سبب می‌شود تا در نظر گرفتن حقوق حیوانات را در سپهر اندیشه‌های حقوقی ایرانی شدنی بدانیم.
وی اضافه کرد: ضروری است به این موضوع توجه کنیم که با وجود سنت‌های دیرین چرا در حوزه حقوق حیوانات جزو ناقض‌ترین‌ها هستیم و مهمتر این است که چه باید بکنیم‎.
گرجی گفت: آنچه به عنوان جامعه حقوقی می‌توانیم انجام دهیم اصلاح نظام حقوقی است و یکی از مهمترین مباحث این است که نگاه به نظام حقوق حیوانات نشان می‌دهد با نوعی پراکندگی هنجاری روبرو هستیم‎.
معاون پیگیری اجرای قانون اساسی اظهارداشت: با همت همکاران و کارشناسان معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی تلاش شده است تا لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تهیه شود.
اجتمام * ٣٢٢٩ * 3063
کد N2046929

وبگردی