آفتاب

آزمون: بانوان در بازی ایران- روسیه آزادی را پر می کنند

آزمون: بانوان در بازی ایران- روسیه آزادی را پر می کنند

​سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان ایران و تیم ملی روسیه در ورزشگاه آزادی را بزرگترین حرکت ورزشی کشور دانست.

به گزارش ایلنا، مریم آزمون در مورد برگزاری بازی دوستانه بانوان فوتبالیست ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی گفت: از بعد انقلاب  اسلامی  پیش نیامده که چنین مسابقه بزرگی در ایران برگزار شود. فکر می‌کنم این موضوع بزرگترین حرکت ورزشی کل کشور  برای تمامی رشته‌های ورزشی باشد، چرا که فوتبال رشته‌‍ای محبوب ،  پر طرفدار و پرحاشیه است و اگر چنین اتفاقی بیفتد برای فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و کل کشور یک برد محسوب می‌شود. علاوه بر این اتفاق بزرگی برای ورزش بانوان در همه رشته‌ها است و فقط اختصاص به فوتبال ندارد. مطمئنم همه بانوان از اینکه بتوانند آزادانه به ورزشگاه آزادی بیایند و تیم ملی خود را بدون هیچ نگرانی و حاشیه‌ای تشویق کنند خوشحال می‌شوند. فکر می‌کنم این موضوع حرکتی بزرگ و قشنگ برای کشورمان است.

او در مورد استقبال بانوان از این بازی گفت: خانم‌ها نشان دادند که به این حرکت علاقه‌مند هستند و سال‌ها منتظر چنین اتفاقی بودند و چه بهتر که برای فوتبال بانوان این امکان فراهم شود. فکر می‌کنم ورزشگاه را پر کنند چون همه مشتاق هستند به ورزشگاه بیایند و تیم ملی کشورشان را تشویق کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در پاسخ به این سوال که برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی چقدر می‌تواند بر انگیزه بازیکنان اثرگذار باشد بیان کرد: خیلی تاثیرگذار است، وقتی برای اولین بار برای تماشای بازی‌های تیم ملی مردان وارد ورزشگاه شدیم حسی و حالی که به ما دست داد با تمام حس و حال‌های قبلی فرق داشت. انگار وارد دنیای دیگری شدیم و روح‌مان جای دیگری بود و  به همدیگر وصل شدیم. فکر می‌کنم بازیکنان و تماشاگران از نظر روحی و روانی بزرگ می‌شوند. جزو آرزوهای یک ورزشکار است که در ورزشگاه آزادی بازی کند حتی آقایان هم وقتی در این ورزشگاه بازی می‌کنند لذت می‌برند چون تیم‌های لیگ برتری شاید سالی یکی دو بار بتوانند در آزادی بازی کنند. باعث افتخار هر ورزشکاری است که بتواند در ورزشگاه آزادی عضوی از بازی باشد.

آزمون در پایان گفت: با وجود خانم لیلا صوفی زاده، نایب رئیس فوتبال بانوان ، آقای تاج ریاست،  هیات مدیره فدراسیون و با حمایت وزات ورزش و جوانان نگرش نسبت به فوتبال بانوان  خیلی تغییر کرده است. همین که دو بار بانوان ما توانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند و بازی‌های تیم ملی را از نزدیک ببینند کار بسیار بزرگی بود که فکر می‌کنم نقطه شروع و عطفی است. برای حضور زنانمان در این فضا و تماشای فوتبال خیلی تلاش شده است و همه ما باید قدر این موهبت را بدانیم و تلاش کنیم تا به بهترین نحو از این مرحله که به نوعی برایمان امتحان است عبور کنیم. ما به عنوان مربی و ورزشکار و کسانی که به عنوان تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند باید با حرکات و رفتار خودمان نشان دهیم که می‌توانیم در کشور و جامعه اسلامی با تمام  مسائلی که به قوانین و ضوابطش مربوط است به استادیوم بیاییم و تیم مورد علاقه‌مان را تشویق کنیم. از همه می‌خواهم  شئونات را رعایت کنند تا نشان دهیم که چقدر فرهنگ‌مان بالا است.

کد N2046804

وبگردی