آفتاب
وزیر اقتصاد سوریه:

شرایط برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایرانی در سوریه فراهم است

شرایط برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایرانی در سوریه فراهم است

تهران- ایرنا- وزیر اقتصادی و تجارت خارجی سوریه با اعلام اینکه شرایط برای سرمایه گذاری مشترک شرکت های ایرانی در بخش های مختلف اقتصادی کشورش فراهم شده است، تاکید کرد: هیچ مانعی برای فعالیت‌های تجاری و صنعتی در سوریه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه امروز(یکشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی دو کشور در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
«محمد سامرالخلیل» وزیر سوری در این نشست گفت: روابط دو کشور دوست از سالیان گذشته بلندمدت و راهبردی بوده و اکنون شرایط مناسبی برای توسعه همکاری ها در چارچوب موافقت نامه های امضا شده وجود دارد.
وی یادآورشد: در حال حاضر تولید کالا در سوریه به دلیل مشکلات ناشی از جنگ و ... دچار کمبودهای زیادی شده و امیدواریم بخشی از کمبودهای موجود از طریق سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های ایرانی و واردات از ایران برطرف کنیم.
وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه به بازارهای فرامنطقه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط سوریه، سرمایه گذاری در این منطقه، فضای مناسبی برای صادرات کالاها از این کشور به مناطق مختلف جهان بویژه کشورهای آسیای میانه فراهم کرده است.
سامرالخلیل با بیان اینکه جلسه کمیته اقتصادی مشترک ایران و سوریه از هفت سال پیش تاکنون برگزار نشده، ابراز امیدواری کرد در جلسه ماه آینده میلادی در دمشق، بتوان به توافق های خوبی دست یافت.
وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه یادآورشد: قرار است در نشست دمشق، هیاتی از تاجران ایرانی حضور یابند تا از فرصت های پیش روی سرمایه گذاری برای بخش خصوصی دو کشور بهره مند شوند.
وی گفت: سوریه در جنگ دچار مشکلات زیادی شد و ما بسیاری از امکانات استراتژیک خود را از دست دادیم؛ ضمن آنکه کارخانه های زیادی از بین رفتند.
سامرالخلیل ادامه داد: سوریه از جمله کشورهای با نیروی کار ارزان است که شرکت های ایرانی می توانند از این مزیت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم در سطح داخلی از طریق واردات، کمبودها را جبران کنیم، گفت: سوریه محل خوبی برای صادرات ایران است.
سفیر سوریه در ایران نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، گفت: سوریه به دنبال سرمایه گذاری های مشترک شرکت های ایرانی است تا بار دیگر چرخه تولید در این کشور به حرکت درآید.
«عدنان محمود» افزود: انتظار داریم شاهد فعالیت گسترده شرکت های ایرانی در سوریه باشیم.
اقتصام ** 1108 ** 2023
کد N2046603

وبگردی