آفتاب

احتمال عرضه نسخه‌ی کوچکتری از اسپیکر هوشمند سامسونگ

احتمال عرضه نسخه‌ی کوچکتری از اسپیکر هوشمند سامسونگ

اینکه سامسونگ با ساخت و توسعه‌ی دستگاهی بر اساس دستیار هوشمندش بیکسبی، بتواند گجت منحصر به فردی برای بازار اسپیکر‌های هوشمند عرضه کند، اتفاقی غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

به گزارش آفتاب اینکه سامسونگ با ساخت و توسعه‌ی دستگاهی بر اساس دستیار هوشمندش بیکسبی،  بتواند گجت منحصر به فردی برای بازار اسپیکر‌های هوشمند عرضه کند، اتفاقی غیر قابل پیش بینی خواهد بود. کارشناسان باور دارند با توجه به محبوبیت آلکسا و ظهور پدیده‌هایی همچون گوگل هوم مینی، دیگر شرکتی سعی نکند با توجه به پیچیدگی مبحث دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی، ناگهان به این بازار هجوم آورد. با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است کمپانی کره‌ای قصد دارد در سال آینده میلادی که چیزی هم به آغاز آن نمانده، یک اسپیکر هوشمند خانگی دیگر تولید کند و به نظر می‌رسد تا پایان همین سال شاهد معرفی یا عرضه نسخه‌ی کوچکتری از اسپیکر هوشمند سامسونگ خواهیم بود.

چند ماه پیش سامسونگ از یک اسپیکر هوشمند پیشرفته با نام گلکسی هوم رونمایی کرد اما هنوز خبری از عرضه آن نشده و حتی به طور رسمی نیز معرفی نشده است. با اینکه سامسونگ هنگام رونمایی از این محصول، اشاره‌ای به قیمت احتمالی نکرد اما مشخص شد گلکسی هوم رقیبی برای هوم پاد اپل خواهد بود و نمی‌تواند با کیفیت یا قیمت گوگل هوم یا آمازون اکو، رقابت کند.
سامسونگ قصد دارد تا گزینه به صرفه تری برای بازار دستیار خانگی فراهم کند تا تمامی خانواده‌ها بتوانند از چنین محصولاتی استفاده نمایند. بر خلاف گلکسی هوم به نمایش درآمده، اسپیکر هوشمند جدید و اقتصادی این شرکت قرار است که میکروفون‌های کمتری را در اختیار داشته باشد و امکانات محدودتری برایش در نظر گرفته شود. این مسئله موجب می‌شود که این اسپیکر هوشمند سامسونگ به قیمت قابل قبولی عرضه شود.

البته هنوز هم قرار است محصول جدید سامسونگ بر اساس دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی طراحی شود. به همین دلیل گلکسی هوم مینی (که ممکن است نام احتمالی این اسپیکر باشد) ماموریتی سختی برای رقابت با گوگل هوم یا آمازون اکو و قابلیت‌های پیشرفته‌ی آنها خواهد داشت چرا که این برند، بازیگران اصلی رقابت میان بلندگو‌های هوشمند هستند و به نوعی بازار این گجت را بین خود تقسیم کرده‌اند.
منبع: دیجیاتو



کد N2045546

وبگردی