آفتاب

تیم ملی کشتی آزاد در سه تورنمنت بین المللی شرکت می کند

تیم ملی کشتی آزاد در سه تورنمنت بین المللی شرکت می کند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تیم ملی در سه تورنمنت بین المللی ساساری ایتالیا، یاشاردغو ترکیه و دان کولوف بلغارستان که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است، حضور خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، غلامرضا محمدی همچنین روز شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مرحله نخست انتخابی تیم ملی افزود: به نظر من سطح کیفی مسابقات از پیکارهای قهرمانی گروه (الف) و (ب) بهتر و بالاتر بود و فرصتی برای کسانی است که شانس حضور در جام جهان پهلوان تختی را از دست داده بودند و به نوعی این مسابقات انتخابی جام تختی محسوب می شد.
وی در خصوص خارج شدن جام تختی از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، خاطر نشان کرد: در مشورت با کادر فنی، اصرار داشتیم که این مسابقات از سیستم رنکینگ خارج شود؛ چرا که در هر وزن تنها سه نفر را می توانستیم به همراه داشته باشیم و از سوی دیگر در جام جهانی کشتی آزاد نیز حضور نداشتیم و به همین دلیل حدود 10 کشتی گیری که سهمیه حضور در جام تختی را گرفته اند به همراه خواهیم داشت که خود یک مرحله انتخابی تیم ملی خواهد بود.
دارنده چهار مدال نقره و برنز جهان ادامه داد: حضور 6 تا 10 کشتی گیر خوب ایرانی در کنار کشتی گیران خارجی در جام جهان پهلوان تختی به طور حتم سطح کیفی و فنی مسابقات را افزایش خواهند داد و بسیاری از کشتی گیران ایرانی می توانند در این تورنمنت با یکدیگر کشتی بگیرند.
محمدی یادآور شد: از سوی دیگر در تورنمنت هایی همچون ساساری ایتالیا، یاشاردوغو ترکیه و دان کولوف بلغارستان که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی هستند، حتما حضور خواهیم داشت.
وی در خصوص کشتی گیران عنوان دار نیز گفت: برای کشتی گیران عنوان دار، کادر فنی برنامه ریزی کرده که تعدادی از آنها در جام جهان پهلوان تختی و برخی دیگر در تورنمنت های بین المللی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
سرمربی تیم ملی با اشاره به وجود آرامش، شور، نشاط و همدلی در اردوی تیم ملی بیان کرد: هم من و نیز کادر فنی از کار کردن کنار کشتی گیران با انگیزه و جوان لذت می بریم و امیدوارم که در پیکارهای قهرمانی جهان که کار بسیار مشکلی را پیش رو خواهیم داشت بتوانیم نتیجه خوبی را رقم بزنیم.
سی و نهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای 18 و 19 بهمن ماه برگزار خواهد شد.
ورزشی**1067**1584
کد N2045240

وبگردی