آفتاب

رهبر حماس 25 دی در روسیه خواهد بود

رهبر حماس 25 دی در روسیه خواهد بود

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه اعلام کرد: اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس روز 15 ماه ژانویه (25 دی ماه) به روسیه سفر می کند.

به گزارش ایرنا، میخاییل بوگدانف روز جمعه به خبرنگاران گفت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز 15 ژانویه با اسماعیل هنیه رهبر حماس دیدار می کند و دو طرف درخصوص وضعیت خاورمیانه، حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل، اوضاع سرزمین های اشغالی فلسطین بویژه باریکه غزه گفت وگو می کنند.
وی افزود: علاوه بر آن موضوع وحدت گروه های فلسطینی در دیدار لاوروف و هنیه مطرح و مورد گفت وگو قرار خواهد گرفت.
گفتنی است وزیر خارجه روسیه در هفته جاری با ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و دو طرف درباره امکان برگزاری دیدار نمایندگان جنبش های حماس و فتح در مسکو گفت وگو و تبادل نظر کردند.
روس ها چندی پیش از رهبر حماس برای سفر به این کشور دعوت کردند و سفیر روسیه در رام الله دعوت نامه این سفر را در دیدار با رهبر حماس به وی داد.
این اقدام دو هفته پیش موجب خشم مقام های رژیم صهیونیستی شد و گری کورن سفیر این رژیم در مسکو یادداشت اعتراض خود را به دلیل دعوت روسیه از اسماعیل هنیه به وزارت امور خارجه روسیه تسلیم کرد.
خبرگزاری روس بالت در این باره نوشت: طرف اسراییلی یادداشت مشابهی حاوی اعتراض به این دعوت را به سفیر روسیه در تل آویو ارایه کرد اما طرف روسی در پاسخ به اعتراض اسراییل اعلام کرد که مقام های اسراییلی خودشان با حماس مذاکره می کنند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته بود که مسکو اسماعیل هنیه را دعوت کرد تا از تشدید مناقشه در نوار غزه جلوگیری کند.
اروپام*391*1346**
کد N2045102

وبگردی