آفتاب
وزیر بهداشت:

مدیران دستگاه ها محدودیت ها را صادقانه با مردم در میان بگذارند

مدیران دستگاه ها محدودیت ها را صادقانه با مردم در میان بگذارند

یاسوج- ایرنا- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح چهار پروژه عمرانی حوزه سلامت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده پس از افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، ظهر جمعه در شورای اداری استان حضور یافت و برخلاف روال معمول از مدیران خواست محدودیت های سازمان ها و دولت را صادقانه با مردم در میان بگذارید.

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی گفت:در طول چهل سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای زیادی انجام شده ،با این حال مردم این استان مثل همه کشور در حوزه رفاه اجتماعی مشکلاتی دارند که باید مسئولان پاسخگوی آنها باشد.
در هنگام افتتاح بیمارستان شهید جلیل مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا مطالبات خود را به وزیر اعلام کردند.
برخی بازنشستگان نسبت به عدم پرداخت مطابلات بازنشستگی گلایه داشتند که وزیر در شورای اداری گفت:بحث پرداخت مطالبات بازنشستگی وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است امیدوارم بتوانیم به نحوی عمل کنیم که رضایت مندی مردم را از دست ندهیم.
قاضی زاده تاکید کرد: پرداخت این مطالبات حق بازنشستگان و بر عهده دولت است اما مسئولان باید به کسانی که نتوانسته اند مطالبات خود را دریافت کنند صادقانه بگویند نداریم.
وی گریزی به طرح بیمه سلامت هم زد و گفت : قرار بود در این طرح 4 میلیون نفر بیمه شوند که حالا حدود 11 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه هستند.
قاضی زاده گفت: می توانیم صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذاریم و بگوییم نمی توانیم نه اینکه با متوقف کردن خدمات بیمه سلامت همه خدمات دولت و نظام را زیر سوال ببریم.
در جریان این افتتاحیه جوانان جویای کار و کسانی که بکار گیری در بیمارستان جدید را حق خود می دانستند نیز از وزیر خواستند که پیگیر به کار گیری آنها باشد که قاضی زاده در نشست شورای اداری به این موضوع نیز اشاره کرد.
وی گفت:در چهل سال گذشته اگر پدران ما نه گفتن را آموخته بودند بسیاری از مشکلات حل می شد.اگر تقاضا را افزایش دهیم و نتوانیم از عهده انجام آن بربیاییم و پاسخ بدهیم همه نظام متهم به ناکارآمدی می شود.
قاضی زاده افزود: وعده ها و تبلیغات انتخاباتی و خطبه های نماز جمعه ها در افزایش تقاضاها بی تاثیر نبوده است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: باید نه گفتن را بیاموزیم البته به شراط آنکه دیگران تخریبمان نکنند و آن را حمل بر غیر مردمی بودن ندانند.
وزیر در ادامه این نشست با اشاره به مظلومیت های دولت در بخش اطلاع رسانی گفت:دولت به رغم همه فضاسازیهای مجازی و حقیقی در سرپل ذهاب بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه کرده و هنوز هم ادامه دارد با این حال حتی کسانی که از دولت پول می گرفتند به نوعی دولت را نا کارآمد نشان می دادند.
قاضی زاده گفت: به رغم سرمایه های بالقوه استان، چون از سال های پیش و در دولت های مختلف راهبردی برای آینده تعیین نکردیم پس در هر باغچه ای یک بیلچه زده ایم و محصولی هم برداشت نکرده ایم.
وی یادآوری کرد: این استان با افتتاح زیرساخت های جدید هنوز 250 تخت بیمارستانی دیگر کم دارد اما باید به سمت ایجاد بیمارستان های محلی برویم که هم مردم آرامش داشته باشند و احساس کنند که به وقت دردمندی دولت در کنار آنها است.
یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به طرح تحول سلامت اختصاص دادند و همین مقدار هم دولت اختصاص می دهد.
ویزر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت نیم میلیون نفر پرسنل دارد که حقوق حدود 130 هزار نفر را از درآمد وزارتخانه پرداخت می کند.
هاشمی با بیان اینکه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد 320 میلیارد ریال کسری بودجه دارد گفت: این نشان می دهد که همه چیز حتی بخشهای در دست دولت نیز گران شده است.
وی تاکید کرد: به دارو ساز دستور داده ایم اجازه افزایش بیش از 9 درصد را ندارد در حالی که به عنوان مثال در یک قوطی شیر خشک هم قیمت قوطی قاشق، برچسب، چاپ و بسته بندی و هم مواد اولیه گاه تا 150 درصد افزایش داشته است.
قاضی زاده بخشی از مشکلات را نیز ناشی از عملکرد بیمه ها دانست و گفت: بیمه ها هزاران میلیارد بدهی دارند و پرسنل بیمارستانی با اینکه خدمات لازم را ارایه کرده اند اما هنوز دریافتی بابت این خدمت نداشته اند.
وزیر بهداشت امروز در سفری 2 روزه برای افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
این طرح ها شامل بیمارستان های یاسوج و باشت، اورژانس دهدشت و مرکز درمان ناباروری (IVF) بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س) گچساران است.
بیمارستان 294 تختخوابی شهر یاسوج در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع و زیربنای 24هزار و 800 مترمربع در هشت طبقه و 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده است.
ساخت این بیمارستان پس از 11 سال به طول کشید و بیش از 80 درصد عملیات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.
بیمارستان شهید جلیل یاسوج در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع و زیربنای 24 هزار و 800 مترمربع در هشت طبقه و 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل آماده خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است
9929/1662
کد N2045013

وبگردی